مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,194
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

785
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه بین هوش سازمانی و عملکرد مدیران مدارس متوسطه شهر یزد

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 57

چکیده

 هدف از این پژوهش, بررسی رابطه بین هوش سازمانی و عملکرد مدیران مدارس متوسطه بود و جامعه آماری آن دبیران مدارس متوسطه شهر یزد در نظر گرفته شد. بر اساس جدول کرجسی و مورگان, تعداد 285 نفر با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای نسبی و متناسب با حجم جامعه انتخاب شدند. روش پژوهش از نظر هدف, کاربردی و از نظر گردآوری داده ها, توصیفی از نوع همبستگی و ابزار پژوهش شامل پرسشنامه استاندارد هوش سازمانی (Albrecht,2003) و پرسشنامه محقق ساخته عملکرد مدیران بوده است و هر دو پرسشنامه از پایایی بسیار بالایی برخوردار بودند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون کولموگروف اسمیرنوف جهت بررسی نرمال بودن داده ها, همبستگی گشتاوری پیرسون و تحلیل رگرسیون چند متغیره گام به گام استفاده شد. نتایج پژوهش نشان دادند که رابطه مثبت و معنی داری بین هوش سازمانی و عملکرد مدیران (r=0.747 و P£0.01) وجود دارد. هم چنین نتایج تحلیل رگرسیون گام به گام نیز نشان داد که از بین مولفه های هوش سازمانی, مولفه «کاربرد دانش» بیش ترین سهم را در تبیین عملکرد مدیران نشان می دهد (R2=0.455 و P£0.01) و همراه با سه مولفه دیگر هوش سازمانی (فشار عملکرد, روحیه و میل به تغییر) در مجموع قادر به پیش بینی58.3 درصد از تغییرات واریانس مشترک متغیر عملکرد مدیران هستند (R2=0.583 و P£0.01). بنابراین سازمان هایی که به این مولفه ها در فضای آموزشی توجه دارند, دارای استراتژی مناسب تری جهت جذب منابع انسانی توانمند و متخصص خواهند بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حمیدی، فریده، ساکی، رضا، موحدی نسب، عباس، و محب زاده، زینب. (1393). رابطه بین هوش سازمانی و عملکرد مدیران مدارس متوسطه شهر یزد. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 5(2 (پیاپی 18))، 35-57. SID. https://sid.ir/paper/168748/fa

    Vancouver: کپی

    حمیدی فریده، ساکی رضا، موحدی نسب عباس، محب زاده زینب. رابطه بین هوش سازمانی و عملکرد مدیران مدارس متوسطه شهر یزد. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی[Internet]. 1393؛5(2 (پیاپی 18)):35-57. Available from: https://sid.ir/paper/168748/fa

    IEEE: کپی

    فریده حمیدی، رضا ساکی، عباس موحدی نسب، و زینب محب زاده، “رابطه بین هوش سازمانی و عملکرد مدیران مدارس متوسطه شهر یزد،” رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، vol. 5، no. 2 (پیاپی 18)، pp. 35–57، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/168748/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button