مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,278
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

786
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و ارزیابی عوامل موثر بر استقرار مدارس هوشمند در استان گیلان

صفحات

 صفحه شروع 93 | صفحه پایان 113

چکیده

 این تحقیق با هدف شناسایی عوامل موثر بر استقرار مدارس هوشمند و ارزیابی مدارس در استان گیلان از دیدگاه مدیران, معلمان و کارشناسان پرداخته است. روش انجام این پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی بوده است. جامعه آماری تحقیق را معلمان, مدیران و کارشناسان مدارس هوشمند استان گیلان تشکیل می دهند. نمونه آماری با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شد که 129 مدرسه از مدارس استان گیلان را در بر می گیرد. روش گردآوری اطلاعات در این تحقیق, دو پرسشنامه است, پرسشنامه اول در زمینه شناسایی عوامل موثر بر استقرار مدارس هوشمند و پرسشنامه دوم در زمینه ارزیابی مدارس هوشمند است. پایایی پرسشنامه ها از طریق آلفای کرونباخ در تمامی موارد 0.7 محاسبه شد. نتایج پرسشنامه اول در این پژوهش نشان داد که عوامل موثر بر استقرار مدارس هوشمند در چارچوب مولفه های برنامه ریزی و هدف گذاری, تجهیز و آماده سازی مدرسه, آموزش و تجهیز نیروی انسانی, آماده سازی محتوا, برگزاری کلاس های آموزش مبتنی بر محتوای چند رسانه ای, ارزیابی و سنجش, فرهنگ سازی در ارتباط با فناوری اطلاعات می باشد که بر اساس رتبه بندی, بالاترین رتبه مربوط به مولفه آماده سازی مدرسه و پایین ترین رتبه مربوط به مولفه فرهنگ است. نتایج پرسشنامه دوم که در چارچوب فضا و تجهیزات, توانمندی دانش آموزان و توانمندی کادر آموزشی و اداری بررسی شدنشان داد مدارس هوشمند, از لحاظ معیارهای فضا و تجهیزات, توانمندی دانش آموزان و توانمندی کادر آموزشی ضعیف ارزیابی می شوند و تنها از نظر کادر اداری در وضعیت مطلوبی قرار دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مرادی، محمود، دلیلیان، نرجس خاتون، و خداشناس، حمیده. (1394). شناسایی و ارزیابی عوامل موثر بر استقرار مدارس هوشمند در استان گیلان. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 6(4 (پیاپی 24))، 93-113. SID. https://sid.ir/paper/168796/fa

    Vancouver: کپی

    مرادی محمود، دلیلیان نرجس خاتون، خداشناس حمیده. شناسایی و ارزیابی عوامل موثر بر استقرار مدارس هوشمند در استان گیلان. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی[Internet]. 1394؛6(4 (پیاپی 24)):93-113. Available from: https://sid.ir/paper/168796/fa

    IEEE: کپی

    محمود مرادی، نرجس خاتون دلیلیان، و حمیده خداشناس، “شناسایی و ارزیابی عوامل موثر بر استقرار مدارس هوشمند در استان گیلان،” رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، vol. 6، no. 4 (پیاپی 24)، pp. 93–113، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/168796/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button