مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

408
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

578
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین الگوی استفاده از شبکه های اجتماعی به عنوان یک سیستم مدیریت آموزش در ایران

صفحات

 صفحه شروع 133 | صفحه پایان 153

چکیده

 نبود همگرایی و هم افزایی در آموزش عالی و ضعف در کارآیی و رویکرد فرهنگی اجتماعی محیط علمی, کاهش سطح کیفی آموزش عالی و نبود رتبه بندی و مأموریت گرا شدن دانشگاه ها را می توان در زمره مهمترین نقاط ضعف نظام آموزش عالی نام برد که با بهره گیری از ظرفیت های شبکه های اجتماعی بسیاری از آنها مرتفع خواهند شد. هدف از این مقاله, طراحی و تبیین الگوی توسعه شبکه های اجتماعی در سیستم آموزش کشور می باشد, به نحوی که ضمن مرور بسترهای نظری و روش های نوین در توسعه سیستم های یادگیری, پژوهش و کارآفرینی, راهکارهای دستیابی به راهبردهای اثربخش در این ارتباط نیز مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفته و در نهایت الگوی کارآمد توسعه شبکه های اجتماعی در نظام آموزش عالی ارائه گردیده است. این تحقیق با بهره گیری از رویکرد توسعه ای-کاربردی, روش تحلیل محتوا را دنبال نموده و با بهره گیری از الگوی دلفی, مدل پیشنهادی توسط خبرگان اعتبارسنجی گردیده است. نتایج تحقیق, حاکی الگویی چهار مرحله ای مشتمل بر بسترسازی بهره گیری از شبکه های اجتماعی, بسترسازی نظام یادگیری, توسعه سیستم مدیریت یادگیری و استقرار آن می باشد. این در حالی است که اثرات مربوط به قوانین و مقررات, ویژگی های کاربران و حوزه های زیرساختی به عنوان متغیرهای زمینه ای, بر ارتباط میان مراحل تعیین شده اثرگذار خواهند بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسنی راد، تورج، زین آبادی، حسن رضا، عباسیان، حسین، و آراسته، حمیدرضا. (1398). تبیین الگوی استفاده از شبکه های اجتماعی به عنوان یک سیستم مدیریت آموزش در ایران. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 10(2 (پیاپی 38) )، 133-153. SID. https://sid.ir/paper/168810/fa

    Vancouver: کپی

    حسنی راد تورج، زین آبادی حسن رضا، عباسیان حسین، آراسته حمیدرضا. تبیین الگوی استفاده از شبکه های اجتماعی به عنوان یک سیستم مدیریت آموزش در ایران. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی[Internet]. 1398؛10(2 (پیاپی 38) ):133-153. Available from: https://sid.ir/paper/168810/fa

    IEEE: کپی

    تورج حسنی راد، حسن رضا زین آبادی، حسین عباسیان، و حمیدرضا آراسته، “تبیین الگوی استفاده از شبکه های اجتماعی به عنوان یک سیستم مدیریت آموزش در ایران،” رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، vol. 10، no. 2 (پیاپی 38) ، pp. 133–153، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/168810/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا