مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,208
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

685
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه میان راهبردهای رویارویی با استرس شغلی و خشنودی شغلی مشاوران نواحی آموزش و پرورش شهر شیراز

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 60

چکیده

 هدف از این پژوهش, بررسی رابطه میان راهبردهای رویارویی با استرس شغلی و خشنودی شغلی مشاوران مدارس شهر شیرازبوده است. روش پژوهش از نوع همبستگی و پس رویدادی بوده است و جامعه آماری شامل مشاوران (زن, مرد) نواحی چهارگانه آموزش و پرورش شهر شیراز در سال تحصیلی 86-85 بودند. نمونه پژوهش شامل 104 مشاور (52 مرد, 52 زن) بود که از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش عبارت بودند از: 1. پرسشنامه راهبردهای رویارویی (CSQ) که شامل 60 پرسش است؛ 2. پرسشنامه استرس شغلی که شامل 57 پرسش است؛ 3. پرسشنامه خشنودی شغلی که شامل 71 پرسش است. داده ها به روش همبستگی و تحلیل رگرسیون چند متغیر و آزمون T مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. بررسی ها در سطح 95 تا 99 درصد اطمینان نشان داد که: 1- بین راهبردهای رویارویی و استرس شغلی و خشنودی شغلی رابطه ای معنادار وجود داشت؛ 2- مشاورانی که از راهبرد شناختی رویارویی استفاده می کنند, نسبت به مشاورانی که از راهبرد هیجانی رویارویی استفاده می کنند از استرس شغلی پایین تری برخوردارند؛ 3- بین راهبرد شناختی رویارویی با استرس شغلی رابطه ای معنادار وجود داشت؛ 4- بین راهبرد شناختی رویارویی با خشنودی شغلی رابطه ای مثبت و معنادار وجود داشت؛ 5- بین خشنودی شغلی با استرس شغلی رابطه ای معنادار و منفی وجود داشت؛ 6- مشاوران مرد در مقایسه با زنان از رویکرد هیجانی بیشتری استفاده می کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    شفیعی سروستانی، فرحناز، و شجاعتی، عباس. (1387). بررسی رابطه میان راهبردهای رویارویی با استرس شغلی و خشنودی شغلی مشاوران نواحی آموزش و پرورش شهر شیراز. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 1(2)، 39-60. SID. https://sid.ir/paper/168879/fa

    Vancouver: کپی

    شفیعی سروستانی فرحناز، شجاعتی عباس. بررسی رابطه میان راهبردهای رویارویی با استرس شغلی و خشنودی شغلی مشاوران نواحی آموزش و پرورش شهر شیراز. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی[Internet]. 1387؛1(2):39-60. Available from: https://sid.ir/paper/168879/fa

    IEEE: کپی

    فرحناز شفیعی سروستانی، و عباس شجاعتی، “بررسی رابطه میان راهبردهای رویارویی با استرس شغلی و خشنودی شغلی مشاوران نواحی آموزش و پرورش شهر شیراز،” رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، vol. 1، no. 2، pp. 39–60، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/168879/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button