Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    1-22
تعامل: 
  • استنادات: 

    5
  • بازدید: 

    1884
  • دانلود: 

    360
چکیده: 

هدف از این پژوهش بررسی رابطه میان یادگیری سازمانی و بکارگیری فناوری های ارتباطات و اطلاعات در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار بوده است. جامعه آماری پژوهش اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد گرمسار بودند که به تعداد 100 نفر به روش تصادفی ساده به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از دو پرسشنامه بسته پاسخ استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها، از روش های آمار توصیفی و آمار استنباطی چون آزمون های خی دو و همبستگی اسپیرمن استفاده شد. نتایج نشان داد که با اطمینان %95 بین یادگیری سازمانی و بکارگیری فناوری های ارتباطات و اطلاعات در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار رابطه ای معنادار وجود داشت و همچنین بین دو متغیر، همبستگی مستقیم و مثبت وجود داشت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1884

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 360 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 5 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    23-38
تعامل: 
  • استنادات: 

    4
  • بازدید: 

    2613
  • دانلود: 

    548
چکیده: 

هدف از انجام این پژوهش بررسی رابطه میان هوش هیجانی، رضایت شغلی و تعهد سازمانی در کارکنان یک شرکت خصوصی است. در این پژوهش پنج فرضیه مورد بررسی قرار گرفت. نمونه پژوهش شامل 200 نفر از کارکنان است که با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شده اند. این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بوده است. جهت جمع آوری داده ها، از پرسشنامه هوش هیجانی آوستین، رضایت شغلی (JDI) و تعهد سازمانی (OCQ) استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آمار توصیفی (میانگین و انحراف معیار) و آمار استنباطی (ضریب همبستگی ساده، رگرسیون چندگانه) استفاده شده است. نتایج نشان داد که رابطه میان هوش هیجانی و رضایت شغلی، هوش هیجانی و تعهد سازمانی، رضایت شغلی و تعهد سازمانی معنادار می باشد. همچنین میان هوش هیجانی با رضایت شغلی و هوش هیجانی با تعهد سازمانی نیز رابطه ای چندگانه وجود دارد که هوش هیجانی 16 درصد از واریانس رضایت شغلی را پیش بینی می کند و هوش هیجانی 14 درصد از واریانس تعهد سازمانی را پیش بینی می کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2613

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 548 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 4 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    39-60
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1213
  • دانلود: 

    719
چکیده: 

هدف از این پژوهش، بررسی رابطه میان راهبردهای رویارویی با استرس شغلی و خشنودی شغلی مشاوران مدارس شهر شیرازبوده است. روش پژوهش از نوع همبستگی و پس رویدادی بوده است و جامعه آماری شامل مشاوران (زن، مرد) نواحی چهارگانه آموزش و پرورش شهر شیراز در سال تحصیلی 86-85 بودند. نمونه پژوهش شامل 104 مشاور (52 مرد، 52 زن) بود که از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش عبارت بودند از: 1. پرسشنامه راهبردهای رویارویی (CSQ) که شامل 60 پرسش است؛ 2. پرسشنامه استرس شغلی که شامل 57 پرسش است؛ 3. پرسشنامه خشنودی شغلی که شامل 71 پرسش است. داده ها به روش همبستگی و تحلیل رگرسیون چند متغیر و آزمون T مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. بررسی ها در سطح 95 تا 99 درصد اطمینان نشان داد که: 1- بین راهبردهای رویارویی و استرس شغلی و خشنودی شغلی رابطه ای معنادار وجود داشت؛ 2- مشاورانی که از راهبرد شناختی رویارویی استفاده می کنند، نسبت به مشاورانی که از راهبرد هیجانی رویارویی استفاده می کنند از استرس شغلی پایین تری برخوردارند؛ 3- بین راهبرد شناختی رویارویی با استرس شغلی رابطه ای معنادار وجود داشت؛ 4- بین راهبرد شناختی رویارویی با خشنودی شغلی رابطه ای مثبت و معنادار وجود داشت؛ 5- بین خشنودی شغلی با استرس شغلی رابطه ای معنادار و منفی وجود داشت؛ 6- مشاوران مرد در مقایسه با زنان از رویکرد هیجانی بیشتری استفاده می کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1213

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 719 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    61-90
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    782
  • دانلود: 

    303
چکیده: 

هدف از این پژوهش بررسی وضعیت اعزام دانشجو به خارج به منظور ارایه چارچوب ادراکی مناسب در آموزش عالی کشور است. روش پژوهش، توصیفی (اسنادی و پیمایشی) بود. جامعه آماری پژوهش، تمامی اعضای هیات علمی استادیار با دست کم پنج سال سابقه در تمام دانشگاههای کشور به تعداد 13649 نفر، همچنین تمامی اسناد و مدارک مربوط به اعزام دانشجو به خارج بودند. با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای، تعداد 386 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده ها، دو پرسشنامه پژوهشگر ساخته بود که روایی آن از راه اخذ نظرات از متخصصان و استادان راهنما و مشاور و پایایی آن با اجرای مقدماتی 30 پرسشنامه بر اساس ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب 0.75 و 0.92 برآورد شد. داده های گردآوری شده، به کمک آزمون تحلیل واریانس، آزمون کروسکال والیس و آزمون t تک گروهی تجزیه و تحلیل شد. نتایج این پژوهش، نشان داد که هزینه تحصیل در دانشگاههای معتبر خارج در طول سه برنامه توسعه، بالاتر از دانشگاههای داخلی است، در حالی که هزینه تحصیل دانش آموختگان دانشگاه غیر دولتی داخل (دانشگاه آزاد اسلامی)، پایین تر از هزینه تحصیل دانش آموختگان همتراز دانشگاههای دولتی داخل کشور و دانشگاههای خارج از کشور است. در خصوص صلاحیت های علمی – آموزشی بین سه گروه شرکت کننده از اعضای هیات علمی، تفاوت چندانی وجود ندارد؛ در زمینه صلاحیت های علمی- پژوهشی و علمی - اجرایی، اعضای هیات علمی دانش آموخته خارج، نسبت به اعضای هیات علمی دانش آموخته دانشگاه دولتی و غیر دولتی هم تراز داخل کشور، رتبه ای بالاتر دارند. در نهایت درجه اعتبار و تناسب چارچوب ادراکی پیشنهادی، مورد تایید نمونه های مورد بررسی قرار گرفته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 782

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 303 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    91-110
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    787
  • دانلود: 

    151
چکیده: 

هدف از این پژوهش بررسی رابطه میان میزان آمادگی دبیران جهت اجرای مدیریت کیفیت فراگیر با فرهنگ سازمانی و اثربخشی مدیران متوسطه شهر مرودشت بوده است. جامعه آماری این پژوهش تمامی دبیران مقطع متوسطه شهر مرودشت بوده اند، روش نمونه گیری به صورت طبقه ای تصادفی بوده و برای تعیین حجم نمونه از فرمول کوکران استفاده شد که حجم نمونه 299 نفر بدست آمد و از این تعداد 108 نفر را دبیران مرد و 191 نفر را دبیران زن تشکیل داده اند. جهت جمع آوری داده ها در این پژوهش از پرسشنامه های مدیریت کیفیت فراگیر و فرهنگ سازمانی و اثربخشی سازمانی استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل داده های بدست آمده از روش آماری رگرسیون چند متغیره استفاده شد که نتایج زیر بدست آمد:1- متغیرهای مدیریت کیفیت فراگیر و فرهنگ سازمانی می توانند اثر بخشی مدیران را پیش بینی کنند.2- از ابعاد مدیریت کیفیت فراگیر، ابعاد مشتری مداری، ارزشیابی، بهبود مستمر و تصمیم گیری در تعیین فرهنگ سازمانی دبیران نقش دارند.3- از ابعاد مدیریت کیفیت فراگیر، ابعاد مشتری مداری و ارزشیابی در اثر بخشی مدیران نقش دارند.4- از ابعاد فرهنگ سازمانی، ابعاد مشتری مداری، ارزشیابی، ابتکار، هدایت، هماهنگی و مسوولیت در تعیین اثربخشی مدیران نقش بسزایی دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 787

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 151 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    113-133
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1719
  • دانلود: 

    639
چکیده: 

هدف از این پژوهش، تعیین رابطه میان خودکنترلی (خودنظارتی) و استراتژی های حل تعارض بود. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی و جامعه آماری تمامی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان، اعم از رسمی و قراردادی (جمعا 303 نفر به غیر از (اساتید و کارکنان زیر دیپلم) تشکیل داده که از آن میان، 164 نفر به روش تصادفی ساده، به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده ها، پرسشنامه خودکنترلی اشنایدر و پرسشنامه استراتژی های حل تعارض بر اساس الگوی افضل رحیم بود که ضریب پایایی آن از راه شاخص آلفای کرونباخ به ترتیب 0.84 و 0.82 درصد بدست آمد. داده های جمع آوری شده به وسیله نرم افزار spss از راه آزمون های آماری t مستقل، تحلیل واریانس، ضریب همبستگی پیرسون، آزمون شفه، تی هتلینگ و z فیشر در آمار استنباطی و همچنین آمار توصیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته های پژوهش نشان داد که خودکنترلی با استراتژی های حل تعارض رابطه ای معنادار دارد. استراتژی های خدمت رسانی (r=0.177 و P=0.027) و مصالحه (r=0.374 و P=0.000) رابطه ای مستقیم و استراتژی های انسجام (r=-0.357 و P=0.000)، تسلط (r=-0.277 و P=0.013) و اجتناب (r=-0.198 و P=0.013) رابطه ای معکوس با متغیر خود کنترلی داشتند. سبک غالب حل تعارض در افراد با خود کنترلی بالا سبک خدمت رسانی و سبک کمکی آنها در حل تعارض سبک مصالحه بود و برای افراد با خود کنترلی پایین سبک غالب افراد در حل تعارض سبک خدمت رسانی و سبک کمکی ، تسلط و اجتناب بدست آمد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1719

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 639 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نویسندگان: 

رفاهی ژاله

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    135-151
تعامل: 
  • استنادات: 

    5
  • بازدید: 

    29446
  • دانلود: 

    5031
چکیده: 

این پژوهش با هدف تبیین راهکارهای پیشگیری از آسیب های اجتماعی به بررسی اثر بخشی آموزش مهارت های زندگی بر ویژگی های شخصیتی نوجوانان دارای آسیب های اجتماعی پرداخته است. بدین منظور از نمونه های در دسترس (مراجعه کنندگان به مراکز مشاوره شهر شیراز) والدین 40 تن از نوجوانان و جوانان گروه سنی 15 تا 19 سال که دست کم دارای سابقه 2 بار اقدام به خودکشی یا شش ماه وابستگی به مواد مخدر و یا حداقل تجربه 2 بار فرار از منزل را داشته اند٬ انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده٬ مقیاس خودکشی بک٬ تست خود پنداره بک و پرسشنامه محقق ساخته سنجش فکر فرار و اعتیاد با اعتبار محاسبه شده (%71) از روش دو نیمه کردن و روایی محتوایی می باشد که در مورد نوجوانان اجرا شد. طرح پژوهشی پیش آزمون – پس آزمون با یک گروه کنترل است. پس از اجرای پیش آزمون٬ والدین و نوجوانان آنان در گروههای آزمایش و کنترل به گونه تصادفی قرار گرفتند و آموزش مهارت های زندگی مشتمل بر مهارت رویارویی٬ حل مساله و تصمیم گیری، مهارت ارتباطی و خودآگاهی به مدت 4 ماه به صورت 1 جلسه 90 دقیقه ای در هفته برای والدین و نوجوانان گروه آزمایش اجرا شد و در گروه کنترل تنها نوجوانان مورد آموزش قرار گرفتند و پس از اتمام آموزش٬ نوجوانان بار دیگر با ابزارهای پژوهش مورد ارزیابی قرار گرفتند. تجزیه و تحلیل نتایج نشان داد که آموزش مهارت های مورد نظر باعث کاهش افکار خودکشی گرایانه در نوجوانان دارای سابقه خودکشی می شود، اما در کاهش افکار فرار در نوجوانان دارای تجربه فرار موثر نمی باشد و همچنین آموزش مهارت های مورد نظر بر کاهش خود پنداره منفی در سه گروه نوجوان مورد نظر موثر بود .

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 29446

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 5031 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 5 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    153-174
تعامل: 
  • استنادات: 

    7
  • بازدید: 

    4066
  • دانلود: 

    1246
چکیده: 

هدف اصلی این پژوهش بررسی ارتباط انگیزش شغلی مدیران، رضایت شغلی و تعهد سازمانی دبیران مدارس متوسطه شهرستان مرودشت است. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است و در زمره پژوهش های کاربردی قرار می گیرد. جامعه آماری شامل تمامی مدیران و دبیران دبیرستان های شهرستان مرودشت است. بر اساس جدول مورگان 50 نفر از مدیران و 250 نفر از دبیران به شیوه تصادفی چندمرحله ای انتخاب شده اند. برای گردآوری داده ها از 3 پرسشنامه انگیزه شغلی مدیران، رضایت شغلی و تعهدسازمانی استفاده شد. داده های جمع آوری شده از راه آزمون های همبستگی پیرسون، آزمون t و رگرسیون چندمتغیره مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج بدست آمده نشان داد که بین متغیرهای سه گانه انگیزش شغلی مدیران، رضایت شغلی و تعهد سازمانی کارکنان رابطه ای معنادار وجود ندارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4066

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1246 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 7 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button