مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,122
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

677
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه بین توانمندساز ها و فرآیندهای مدیریت دانش با عملکرد دانشگاه ها (مورد مطالعه: دانشگاه های دولتی منتخب استان اصفهان)

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 17

چکیده

 هدف این پژوهش بررسی رابطه بین توانمندسازها و فرآیندهای مدیریت دانش با عملکرد دانشگاه های دولتی منتخب استان اصفهان بود. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه اعضای هیات علمی دانشگاه های دولتی منتخب استان اصفهان بوده است که به روش کوکران تعداد 203 نفر از آنها انتخاب گردید. ابزار جمع آوری داده ها در این پژوهش شامل پرسشنامه های توانمندسازهای مدیریت دانش لی و چوی (2003), پرسشنامه فرآیندهای مدیریت دانش پارک (2006), پرسشنامه عملکرد کاپلان و نورتون (2001) بوده که روایی محتوایی هر سه پرسشنامه بوسیله اساتید متخصص مدیریت مورد تائید قرار گرفت. روایی سازه پرسشنامه ها با استفاده از تحلیل عاملی تائیدی بررسی شد و ضریب پایایی پرسشنامه ها به ترتیب 93.8 و 0.95 و 0.89 بدست آمد. در این پژوهش از آزمون ضریب همبستگی و رگرسیون چندگانه استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد رابطه بین توانمندسازها و فرآیندهای مدیریت دانش با عملکرد دانشگاه ها مثبت و معنادار بوده است. هم چنین بررسی نتایج بدست آمده از تحلیل داده های مربوط به تعیین سهم مولفه های توانمندسازهای مدیریت دانش در پیش بینی ابعاد عملکرد دانشگاه ها به ترتیب 64.6 درصد از واریانس دیدگاه مالی, 45.5 درصد از واریانس دیدگاه مشتری, 51.1 درصد از واریانس دیدگاه فرآیندهای درون سازمان, 49.4 درصد از واریانس دیدگاه رشد و نوآوری بوده و سهم فرآیندهای مدیریت دانش در پیش بینی ابعاد عملکرد دانشگاه ها به ترتیب 51.7 درصد از واریانس دیدگاه مالی, 37.2 درصد از واریانس دیدگاه مشتری, 44.1 درصد از واریانس دیدگاه فرآیندهای درون سازمانی, 49.2 درصد از واریانس دیدگاه رشد و نوآوری بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فتاحیان، سیما، هویدا، رضا، سیادت، سیدعلی، و طالبی، هوشنگ. (1393). رابطه بین توانمندساز ها و فرآیندهای مدیریت دانش با عملکرد دانشگاه ها (مورد مطالعه: دانشگاه های دولتی منتخب استان اصفهان). رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 5(4 (پیاپی 20))، 1-17. SID. https://sid.ir/paper/168946/fa

    Vancouver: کپی

    فتاحیان سیما، هویدا رضا، سیادت سیدعلی، طالبی هوشنگ. رابطه بین توانمندساز ها و فرآیندهای مدیریت دانش با عملکرد دانشگاه ها (مورد مطالعه: دانشگاه های دولتی منتخب استان اصفهان). رهیافتی نو در مدیریت آموزشی[Internet]. 1393؛5(4 (پیاپی 20)):1-17. Available from: https://sid.ir/paper/168946/fa

    IEEE: کپی

    سیما فتاحیان، رضا هویدا، سیدعلی سیادت، و هوشنگ طالبی، “رابطه بین توانمندساز ها و فرآیندهای مدیریت دانش با عملکرد دانشگاه ها (مورد مطالعه: دانشگاه های دولتی منتخب استان اصفهان)،” رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، vol. 5، no. 4 (پیاپی 20)، pp. 1–17، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/168946/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button