مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

542
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

528
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل بالندگی اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور مبتنی بر یادگیری غیررسمی با استفاده از نظریه داده بنیاد

صفحات

 صفحه شروع 312 | صفحه پایان 342

چکیده

بالندگی اعضای هیات علمی در طی فرآیند یادگیری رخ می دهد, یادگیری حاصل دانش آشکار و ضمنی است که از طریق آموزش, پژوهش, تعامل و تجربه به دست می آید. این پژوهش به صورت کیفی با هدف مدل بالندگی اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور مبتنی بر یادگیری غیررسمی با استفاده از نظریه داده بنیاد در چارچوب گراندد تئوری طراحی گردیده است. ابتدا عوامل اولیه با مرور پیشینه پژوهش استخراج گردیده, درادامه با انجام مصاحبه های نیمه ساختاریافته با 30 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور هرمزگان داده ها گردآوری شده اند. با نظم دادن مفهومی داده ها؛ معانی و ویژگی های بالندگی اعضای هیات علمی از طریق یادگیری غیررسمی در سه مرحله کدگذاری شناسایی, استخراج و در نهایت مدل تحقیق ارائه گردیده است. پایایی و قابلیت اعتماد مصاحبه ها از روش های پایایی بازآزمایی و توافق درون موضوعی تایید شده است. نتایج تحلیل داده ها حاکی است که پدیده بالندگی از طریق یادگیری غیررسمی شامل دو مقوله 1-حوزه های یادگیری ضمنی شامل: مقوله های آموزشی, اخلاقی, سازمانی و 2-مقوله قلمرو یادگیری شامل: مقوله های فردی, دانشگاهی و فرادانشگاهی است. علاقه و روحیه, چالشگری و توان برقراری ارتباط, شرایط علّی خرد و سیاست های ارتقا و ترفیع, شرایط کلان را تشکیل می دهند. شرایط مداخله گر به سطح علمی دانشجویان, سیاست ها و قوانین دانشگاه, زیرساخت فناوری و وضعیت معیشت اشاره دارند. سرمایه اجتماعی, ارتباطات سازمانی, حجم کاری و. . . شرایط زمینه ای را به وجود آورده اند. راهبردها روش های مبتنی بر تعاملی و جمعی, تاملی و مستقل, مبتنی بر فناوری و روش های تعاونی و کمک رسانی را شامل می شوند. پیامدهای تقویت یادگیری مادام العمر, خودکارآمدی بالاتر و ارتقای شایستگی های فردی دارای دامنه اثرگذاری محتمل محدود و ایجاد اجتماعات یادگیری, افزایش اعتماد اجتماعی پیامدهایی با دامنه اثرگذاری محتمل وسیع هستند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سلطانی پرشکفتی، نجمه، جعفری، پریوش، قورچیان، نادرقلی، و باقری، مهدی. (1398). مدل بالندگی اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور مبتنی بر یادگیری غیررسمی با استفاده از نظریه داده بنیاد. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 10(4 (پیاپی 40) )، 312-342. SID. https://sid.ir/paper/168957/fa

    Vancouver: کپی

    سلطانی پرشکفتی نجمه، جعفری پریوش، قورچیان نادرقلی، باقری مهدی. مدل بالندگی اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور مبتنی بر یادگیری غیررسمی با استفاده از نظریه داده بنیاد. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی[Internet]. 1398؛10(4 (پیاپی 40) ):312-342. Available from: https://sid.ir/paper/168957/fa

    IEEE: کپی

    نجمه سلطانی پرشکفتی، پریوش جعفری، نادرقلی قورچیان، و مهدی باقری، “مدل بالندگی اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور مبتنی بر یادگیری غیررسمی با استفاده از نظریه داده بنیاد،” رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، vol. 10، no. 4 (پیاپی 40) ، pp. 312–342، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/168957/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button