مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,570
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,567
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سرمایه فرهنگی خانواده و ذائقه فراغتی دانشجویان با رویکرد نظری بوردیو (مورد مطالعه: دانشجویان دانشگاه تهران)

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 50

چکیده

 جایگاه اجتماعی هر کنشگر متاثر از انواع سرمایه های اقتصادی, اجتماعی و فرهنگی است. تفاوت ها و افتراق ها در سرمایه های افراد, سلیقه ها و ترجیحات متفاوتی در نحوه گذران اوقات فراغت ایجاد می کند. تحلیل عمده بوردیو از اوقات فراغت بر سرمایه فرهنگی استوار است. هدف مقاله شناسایی رابطه شیوه های گذران اوقات فراغت با سرمایه فرهنگی خانواده های دانشجویان و شیوه های گذران اوقات فراغت در گروه های مختلف جنسیتی و وضعیت تاهل می باشد. رویکرد مقاله توصیفی- مقایسه ای و روش تحقیق پیمایشی است. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان دانشگاه تهران در سال 89 می باشد. برای محاسبه حجم نمونه از فرمول کوکران استفاده و تعداد 400 نفر انتخاب گردید که دانشجویان به روش نمونه گیری طبقه بندی نامتناسب و تصادفی ساده انتخاب شده اند. شیوه های گذران اوقات فراغت به پنج گروه تقسیم گردید که عبارتند از: فکری, اجتماعی, تفریحی - سرگرمی, هنری - فرهنگی و جسمانی. نتایج به دست آمده حاکی از آن است که اوقات فراغت دانشجویان بیشتر با فراغت های جسمانی و تفریحی- سرگرمی پر می شود و فراغت های تفریحی - سرگرمی و اجتماعی در بین دانشجویان زن بیش از مردان و فراغت تفریحی - سرگرمی و جسمانی در بین دانشجویان متاهل بیش از مجردین است. همچنین سرمایه فرهنگی در بین دانشجویان علوم پایه بیش از علوم انسانی می باشد و سرمایه فرهنگی با انواع فراغت به جز فراغت جسمانی رابطه معناداری دارند و میزان شدت رابطه آن با انواع فراغت به ترتیب؛ فراغت اجتماعی, هنری - فرهنگی, فکری و تفریحی- سرگرمی می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    ادریسی، افسانه، رحمانی خلیلی، احسان، و حسینی امین، سیده نرگس. (1391). سرمایه فرهنگی خانواده و ذائقه فراغتی دانشجویان با رویکرد نظری بوردیو (مورد مطالعه: دانشجویان دانشگاه تهران). جامعه شناسی مطالعات جوانان(SOCIOLOGICAL STUDIES OF YOUTH)، 2(5)، 27-50. SID. https://sid.ir/paper/170207/fa

    Vancouver: کپی

    ادریسی افسانه، رحمانی خلیلی احسان، حسینی امین سیده نرگس. سرمایه فرهنگی خانواده و ذائقه فراغتی دانشجویان با رویکرد نظری بوردیو (مورد مطالعه: دانشجویان دانشگاه تهران). جامعه شناسی مطالعات جوانان(SOCIOLOGICAL STUDIES OF YOUTH)[Internet]. 1391؛2(5):27-50. Available from: https://sid.ir/paper/170207/fa

    IEEE: کپی

    افسانه ادریسی، احسان رحمانی خلیلی، و سیده نرگس حسینی امین، “سرمایه فرهنگی خانواده و ذائقه فراغتی دانشجویان با رویکرد نظری بوردیو (مورد مطالعه: دانشجویان دانشگاه تهران)،” جامعه شناسی مطالعات جوانان(SOCIOLOGICAL STUDIES OF YOUTH)، vol. 2، no. 5، pp. 27–50، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/170207/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button