مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,328
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

884
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناخت ماهیت «تکلم» و اثر آن بر آموزش زبان

صفحات

 صفحه شروع 373 | صفحه پایان 388

چکیده

 توانمندیهای زبانی و ارتباطی عوامل کسب مهارت «تکلم» در آموزش زبان هستند. با نگاهی به این مهارت زبانی میتوانیم از سه زاویه آن را واکاوی کنیم: بعد فیزیکی که شامل حرکات اندامهای مجرای صوتی؛ مانند لب, زبان, حلق, ... و اندامهای غیرصوتی نظیر حرکات بدن, دست, سر, چشم و غیره است؛ بعد مفهومی که دربرگیرنده اهداف گوینده و معنای بافتهای زبانی و غیرزبانی است؛ بعد پردازشی که وابسته به کارکرد مغز است. مغز انسان با استفاده از دانش ذخیره شده خود و بررسی نوع, موقعیت و حالت مخاطب و خود متکلم علائمی مناسب را به اندامهای انتقال پیام ارسال میکند. مقاله حاضر «تکلم» را مورد تجزیه و تحلیل قرار میدهد تا به نتیجه ای دقیق از ماهیت و تعریف این مهارت زبانی دست یافته و برای تهیه کنندگان مطالب درسی, مبنای اصولی و علمی این مهارت را ترسیم کند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فوادیان، محمدحسن، و الشیخ، یوسف. (1391). شناخت ماهیت «تکلم» و اثر آن بر آموزش زبان. سبک شناسی نظم و نثر فارسی (بهار ادب)، 5(1 (پی در پی 15))، 373-388. SID. https://sid.ir/paper/170806/fa

    Vancouver: کپی

    فوادیان محمدحسن، الشیخ یوسف. شناخت ماهیت «تکلم» و اثر آن بر آموزش زبان. سبک شناسی نظم و نثر فارسی (بهار ادب)[Internet]. 1391؛5(1 (پی در پی 15)):373-388. Available from: https://sid.ir/paper/170806/fa

    IEEE: کپی

    محمدحسن فوادیان، و یوسف الشیخ، “شناخت ماهیت «تکلم» و اثر آن بر آموزش زبان،” سبک شناسی نظم و نثر فارسی (بهار ادب)، vol. 5، no. 1 (پی در پی 15)، pp. 373–388، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/170806/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button