مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,923
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,221
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و رتبه بندی موانع جریان دانش بر اساس چرخه مدیریت دانش سازمان

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 12

چکیده

 در عصر دانش بنیان, دانش به عنوان سرمایه ای غیرملموس جایگاه مهمی در سازمانها پیدا کرده است. به کارگیری هرچه بهتر و موثرتر دانش سازمانی به صورت سازماندهی شده, مدیریت شده و تلفیق آن در فرهنگ سازمانی, پیشرفتی قابل توجه از لحاظ اقتصادی, اجتماعی و فرهنگی در سازمان ها ایجاد می کند. اگرچه جریان دانش غیر قابل رویت است, اثر بخشی در فرآیند مدیریت دانش به شدت به جریان پیوسته آن بستگی دارد و این امر به عنوان یک فرآیند انتقال دانش بین افراد یا به عنوان یک مکانیزم پردازش دانش تعریف شده است. عدم بکارگیری ابزارهای جریان دانش موانعی را ایجاد می کند که باعث بروز محدودیت های موقتی, کمبود انگیزه در کارمندان و کمبود آگاهی و عدم هماهنگی کافی میان بخش ها می شود, که هزینه سنگینی را به سازمان تحمیل می کند. بنابراین شناخت موانع جریان دانش و تلاش برای از بین بردن آنها می تواند باعث تسهیل و بهبود روند مدیریت دانش شود. در این مقاله با استخراج موانع کلیدی شناسایی شده از منابع و یکسان سازی و بومی سازی آنها در کشور تلاش شده میزان اهمیت و رخداد هر یک از موانع بر اساس گام های چرخه مدیریت دانش که شامل اکتساب دانش, اشتراک گذاری دانش و بکار گیری دانش است مورد بررسی قرار گیرد, پژوهش حاضر در 3 سازمان شهرداری تهران که در حوزه مدیریت خدمات شهری مشغول به فعالیت بودند انجام شد. به دلیل محدودیت خبرگان موجود که هم تجربه اجرای مدیریت دانش داشته باشند و هم فرهنگ و ساختار سازمانی شهرداری را بشناسند از روشهای تصمیم گیری چند معیاره مانند روش مقایسات زوجی و تکنیک تاپسیس استفاده شد, در نهایت مهمترین موانع به تفکیک از منظر گام های چرخه مدیریت دانش استخراج گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زندحسامی، حسام، و حقیقت طلب، مریم. (1393). شناسایی و رتبه بندی موانع جریان دانش بر اساس چرخه مدیریت دانش سازمان. مدیریت صنعتی، 9(ویژه نامه مدیریت دانش)، 1-12. SID. https://sid.ir/paper/171207/fa

    Vancouver: کپی

    زندحسامی حسام، حقیقت طلب مریم. شناسایی و رتبه بندی موانع جریان دانش بر اساس چرخه مدیریت دانش سازمان. مدیریت صنعتی[Internet]. 1393؛9(ویژه نامه مدیریت دانش):1-12. Available from: https://sid.ir/paper/171207/fa

    IEEE: کپی

    حسام زندحسامی، و مریم حقیقت طلب، “شناسایی و رتبه بندی موانع جریان دانش بر اساس چرخه مدیریت دانش سازمان،” مدیریت صنعتی، vol. 9، no. ویژه نامه مدیریت دانش، pp. 1–12، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/171207/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button