مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,256
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

434
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین رابطه ی سبک های فرزندپروری ادراک شده و نشانه های وسواس: نقش میانجی گر خودکارآمدی و درهم آمیختگی فکر

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 76

چکیده

وسواس از اختلال های روان پزشکی ناتوان کننده است که اغلب مشکلات قابل توجهی را در روند معمول زندگی, کارکرد شغلی, فعالیت های اجتماعی و روابط بین فردی ایجاد می کند. هدف از پژوهش حاضر تعیین نقش میانجی گر خودکارآمدی و درآمیختگی افکار در رابطه بین شیوه های فرزندپروری ادراک شده با نشانه های وسواس بود. برای این منظور طی یک پژوهش توصیفی از نوع همبستگی از میان دانش آموزان دبیرستان های نوبت دوم تهران, 349دانش آموز از 8 مدرسه انتخاب و از نظر نشانه های وسواسی-جبری, خودکارآمدی عمومی, درآمیختگی افکار و ادراک والدینی مورد ارزیابی قرار گرفتند. تحلیل داده ها با استفاده از روش مدل یابی معادلات ساختاری نشان داد درهم آمیختگی فکر رابطه بین سبک فرزندپروری مادرو نشانه های وسواس و خودکارآمدی رابطه بین سبک فرزندپروری هر دو والد با نشانه های وسواس را به صورت منفی و معنادار میانجی گری می کند. به نظر می رسد مادرانی که الگوی ارتباط مادر-فرزندی آن ها ویژگی هایی از قبیل ارتباط رسمی, برجسته بودن مرزها و فاصله ها و عدم ابراز عواطف, تماس چشمی و در آغوش گرفتن دارند یا به شکل مشروط فرزند خود را می پذیرند, مانع از شکل گیری پذیرش نامشروط در فرزندان خود می شوند و مسوولیت پذیری بیش از حد, درآمیختگی فکر-عمل و وسواس را در فرزندان خود شکل می دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    طالبی نجف آبادی، سهیلا، برجعلی، احمد، محمدخانی، شهرام، فرخی، نورعلی، و دانش، عصمت. (1397). تبیین رابطه ی سبک های فرزندپروری ادراک شده و نشانه های وسواس: نقش میانجی گر خودکارآمدی و درهم آمیختگی فکر. اندیشه و رفتار در روانشناسی بالینی (اندیشه و رفتار) )، 12(47 )، 67-76. SID. https://sid.ir/paper/172071/fa

    Vancouver: کپی

    طالبی نجف آبادی سهیلا، برجعلی احمد، محمدخانی شهرام، فرخی نورعلی، دانش عصمت. تبیین رابطه ی سبک های فرزندپروری ادراک شده و نشانه های وسواس: نقش میانجی گر خودکارآمدی و درهم آمیختگی فکر. اندیشه و رفتار در روانشناسی بالینی (اندیشه و رفتار) )[Internet]. 1397؛12(47 ):67-76. Available from: https://sid.ir/paper/172071/fa

    IEEE: کپی

    سهیلا طالبی نجف آبادی، احمد برجعلی، شهرام محمدخانی، نورعلی فرخی، و عصمت دانش، “تبیین رابطه ی سبک های فرزندپروری ادراک شده و نشانه های وسواس: نقش میانجی گر خودکارآمدی و درهم آمیختگی فکر،” اندیشه و رفتار در روانشناسی بالینی (اندیشه و رفتار) )، vol. 12، no. 47 ، pp. 67–76، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/172071/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button