مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,392
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,831
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش نوروفیدبک بر عملکرد شناختی

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 36

چکیده

 فرایندهای شناختی, از جمله توجه و زمان واکنش, نقش عمده ای در زمینه های مختلف عملکردی دارند. یکی از روش های مورد استفاده روان شناسان برای افزایش تمرکز و توجه و تغییر در زمان واکنش, آموزش نوروفیدبک است. هدف پژوهش حاضر, مطالعه اثربخشی آموزش نوروفیدبک بر توجه و زمان واکنش بازیکنان مبتدی تنیس روی میز بود. بدین منظور طی یک طرح نیمه آزمایش با پیش آزمون, پس آزمون و گروه کنترل, 36 داوطلب به صورت تصادفی در سه گروه آزمایش (نوروفیدبک واقعی), پلاسیبو (نوروفیدبک ساختگی) و کنترل کاربندی شدند. گروه ها, ابتدا و انتهای پژوهش از نظر و میزان توجه و زمان واکنش, ارزیابی شدند. نتایج حاصل از تحلیل واریانس تفاضل نمرات پیش آزمون و پس آزمون نشان داد که آموزش نوروفیدبک بر کاهش زمان واکنش موثر است ولی بر میزان توجه, تاثیری ندارد. بنابراین به نظر می رسد که آموزش نوروفیدبک می تواند در عملکرد شناختی به خصوص در کاهش زمان واکنش موثر باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نبوی آل آقا، فریبا، نادری، فرح، حیدری، علیرضا، احدی، حسن، و نظری، محمدعلی. (1391). اثربخشی آموزش نوروفیدبک بر عملکرد شناختی. اندیشه و رفتار در روانشناسی بالینی (اندیشه و رفتار) )، 7(26)، 27-36. SID. https://sid.ir/paper/172160/fa

    Vancouver: کپی

    نبوی آل آقا فریبا، نادری فرح، حیدری علیرضا، احدی حسن، نظری محمدعلی. اثربخشی آموزش نوروفیدبک بر عملکرد شناختی. اندیشه و رفتار در روانشناسی بالینی (اندیشه و رفتار) )[Internet]. 1391؛7(26):27-36. Available from: https://sid.ir/paper/172160/fa

    IEEE: کپی

    فریبا نبوی آل آقا، فرح نادری، علیرضا حیدری، حسن احدی، و محمدعلی نظری، “اثربخشی آموزش نوروفیدبک بر عملکرد شناختی،” اندیشه و رفتار در روانشناسی بالینی (اندیشه و رفتار) )، vol. 7، no. 26، pp. 27–36، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/172160/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button