Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,225
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

912
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش نوروفیدبک بر بهبود عملکرد توجه پیوسته

صفحات

 صفحه شروع 9 | صفحه پایان 19

چکیده

 مقدمه: رسیدن به عملکرد بهینه توجه از مهم ترین اهداف دانشجویان است. این پژوهش با هدف اثربخشی آموزش نوروفیدبک بر ارتقای توجه پیوسته انجام شد.روش: این پژوهش, به صورت نیمه تجربی بوده و در آن از پیش آزمون پس آزمون با گروه پلاسیبو استفاده شد. روش نمونه گیری به صورت در دسترس است. نمونه شامل 30 دانشجوی ورزشکار شهر تبریز بود. 15 نفر برای گروه آزمایش و 15 نفر برای گروه پلاسیبو به صورت جایگزینی تصادفی انتخاب شدند. آموزش نوروفیدبک طی 20 جلسه, هر هفته سه جلسه اجرا شد. داده ها با استفاده از روش تحلیل کوواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: تحلیل داده ها نشان داد که بین میانگین نمره های پیش آزمون و پس آزمون گروه آزمایش و پلاسیبو تفاوت معنی داری وجود داشت, به نحوی که آموزش نوروفیدبک باعث بهبود توجه مستمر در افراد شده است. به نحوی که بین دو گروه در نتیجه کل (F=28.32, P<0.001), زمان آزمایش (F=11.14, P<0.003), تعداد خطا (F=28.32, P<0.001) تفاوت معنی دار مشاهده شد.نتیجه گیری: با توجه به تاثیرات مثبت این روش بر توجه دانشجویان, این مطالعه نشان داد که نوروفیدبک می تواند به عنوان یک روش موثر برای دستیابی به عملکرد بهینه مورد استفاده قرار بگیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    افتاده حال، محسن، و موحدی، یزدان. (1395). اثربخشی آموزش نوروفیدبک بر بهبود عملکرد توجه پیوسته. شناخت اجتماعی، 5(1 (پیاپی 9))، 9-19. SID. https://sid.ir/paper/237081/fa

    Vancouver: کپی

    افتاده حال محسن، موحدی یزدان. اثربخشی آموزش نوروفیدبک بر بهبود عملکرد توجه پیوسته. شناخت اجتماعی[Internet]. 1395؛5(1 (پیاپی 9)):9-19. Available from: https://sid.ir/paper/237081/fa

    IEEE: کپی

    محسن افتاده حال، و یزدان موحدی، “اثربخشی آموزش نوروفیدبک بر بهبود عملکرد توجه پیوسته،” شناخت اجتماعی، vol. 5، no. 1 (پیاپی 9)، pp. 9–19، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/237081/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا