مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,162
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

874
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تخمین عمر رشد ترک زیرسطحی در چرخ واگن مسافری سامانه ریلی ایران

صفحات

 صفحه شروع 11 | صفحه پایان 24

چکیده

 در دهه اخیر, کاهش نرخ سایش, افزایش بار محوری چرخ ها و سرعت سیر قطارها, مکانیزم اصلی آسیب چرخ های فولادی را از سایش به خستگی تماس غلتشی تغییر داده است. خستگی تماس غلتشی باعث ایجاد ترک های سطحی و زیرسطحی می شود. ترک های سطحی در تقابل با سایش عمدتا از بین می روند اما ترک های زیرسطحی رشد کرده و منتج به شکست های عمیق تر و سانحه خیزتر می شوند. در این مطالعه, عمر یک چرخ فولادی در سامانه ریلی ایران با فرض دارا بودن یک ترک زیرسطحی بیضوی با استفاده از روش اجزا محدود تحت شرایط خستگی تماس غلتشی تخمین زده شده است. برای این منظور از مدل سازی سه بعدی و تحلیل اجزا محدود چرخ ترک دار با قطر 920 میلیمتر و جنس R7T و ریل UIC60 در نرم افزار آباکوس استفاده شده است. پس از استخراج تاریخچه ضرایب شدت تنش ترک زیرسطحی طی یک دور غلتش چرخ روی ریل, با استفاده از دو مدل تاناکا و لیو - ماهادوان ضریب شدت تنش معادل محاسبه شده و نهایتا به کمک رابطه والکر عمر چرخ تخمین زده شده است. این مقاله معیاری از طول بحرانی ترک و عمر رشد ترک زیرسطحی به صورت بومی را به عنوان الزامات بازدیدهای چرخ در حال سیر, به دست می دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    قاجار، رحمت اله، و علی زاده کاکلر، جواد. (1389). تخمین عمر رشد ترک زیرسطحی در چرخ واگن مسافری سامانه ریلی ایران. مهندسی مکانیک مجلسی، 4(1 (پیاپی 13))، 11-24. SID. https://sid.ir/paper/172307/fa

    Vancouver: کپی

    قاجار رحمت اله، علی زاده کاکلر جواد. تخمین عمر رشد ترک زیرسطحی در چرخ واگن مسافری سامانه ریلی ایران. مهندسی مکانیک مجلسی[Internet]. 1389؛4(1 (پیاپی 13)):11-24. Available from: https://sid.ir/paper/172307/fa

    IEEE: کپی

    رحمت اله قاجار، و جواد علی زاده کاکلر، “تخمین عمر رشد ترک زیرسطحی در چرخ واگن مسافری سامانه ریلی ایران،” مهندسی مکانیک مجلسی، vol. 4، no. 1 (پیاپی 13)، pp. 11–24، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/172307/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button