مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

725
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

228
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعیین طول آستانه و بحرانی ترک زیرسطحی برای چرخ سامانه ریلی ایران

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 65

چکیده

 در دهه اخیر, کاهش میزان سایش, افزایش بار محوری چرخ ها و سرعت سیر قطارها, آسیب اصلی چرخ های فولادی را از سایش به خستگی تماس غلتشی (RCF) تغییر داده است RCF .باعث ایجاد ترک های سطحی و زیرسطحی می شود. ترک های سطحی در تقابل با سایش عمدتا از بین می روند اما ترک های زیرسطحی رشد کرده و منتج به شکست های عمیق تر و سانحه خیزتر می شوند. داشتن معیاری از طول ترک آستانه و بحرانی برای تعیین امکان رشد ترک های تشخیص داده شده در چرخ ها و نیز شرایط بحرانی ترک های زیرسطحی, امری حیاتی در فرایند نگهداری و تعمیرات سامانه های حمل و نقل ریلی به شمار می آید. در این مقاله, ابتدا با تحلیل اجزا محدود تماس چرخ منوبلوک گرید R7T و ریل UIC60 سامانه ریلی ایران در نرم افزار آباکوس به استخراج دامنه ضریب شدت تنش ترک زیرسطحی اقدام شده است. سپس با استفاده از روابط مکانیک شکست, روابط تقریبی ارائه شده در مقالات و خواص مکانیکی فولاد R7T, طول ترک آستانه و بحرانی در چرخ فولادی سامانه ریلی ایران تعیین شده است. نتایج نشان می دهد که ترک زیرسطحی با طول تقریبی 3 میلی متر در چرخ, قابلیت رشد تدریجی را دارا بوده و قبل از رسیدن به طول بحرانی و وقوع شکست بحرانی, به دلیل محدودیت های هندسی منجر به شکست چرخ خواهد شد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

علی زاده کاکلر، جواد، و جعفری، علی اصغر. (1389). تعیین طول آستانه و بحرانی ترک زیرسطحی برای چرخ سامانه ریلی ایران. مهندسی حمل و نقل، 1(3)، 55-65. SID. https://sid.ir/paper/493887/fa

Vancouver: کپی

علی زاده کاکلر جواد، جعفری علی اصغر. تعیین طول آستانه و بحرانی ترک زیرسطحی برای چرخ سامانه ریلی ایران. مهندسی حمل و نقل[Internet]. 1389؛1(3):55-65. Available from: https://sid.ir/paper/493887/fa

IEEE: کپی

جواد علی زاده کاکلر، و علی اصغر جعفری، “تعیین طول آستانه و بحرانی ترک زیرسطحی برای چرخ سامانه ریلی ایران،” مهندسی حمل و نقل، vol. 1، no. 3، pp. 55–65، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/493887/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button