مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,065
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

753
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ساختار مدیریت اطلاعات آموزشی در دانشگاه های علوم پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 219 | صفحه پایان 232

چکیده

 زمینه و اهداف: در مطالعات بر نقش حیاتی مدیریت اطلاعات در آینده آموزش و پژوهش در آموزش عالی تاکید شده است. در این مقاله سعی بر آن است که ساختار مدیریت اطلاعات آموزشی در مراکز آموزش عالی علوم پزشکی به منظور بهبود کیفیت اطلاعات و کسب اطلاعات و ارتقای مدیریت دانشگاهی تبیین گردد.روش بررسی: در این مطالعه مروری منابع از پایگاه های اطلاعاتی داخلی و خارجی نظیر «نور, پابمد (PubMed) و الزویر (Elsevier)» با کلمات کلیدی ترکیبی از قبیل مدیریت اطلاعات و information management از سال 2000 تا 2017 به فارسی و انگلیسی بازیابی و با منابع چاپی 87 مورد مرتبط دسته بندی شد. در انتخاب مقالات و منابع محدودیتی از نظر نوع آن ها اعمال نشد. یافته ها: طبق یافته ها, درک نیازها و الزامات اطلاعات گام مهمی در تدوین استراتژی اطلاعات و مدیریت دانش و تدوین ابزارها برای فراهم کردن خدمات اطلاعات و ترویج خلاقیت و نوآوری است. مدیریت اطلاعات اثربخش شرط ضروری برای توسعه اجتماعی و اقتصادی است. کارکرد مدیریت اطلاعات به تمام جنبه های مدیریت کردن اطلاعات مربوط می شود. اطلاعات و روش مدیریت آن باید موجب بهره وری جامعه دانشگاه شود. نیازهای اطلاعاتی ذی نفعان باید برآورده شود. یافته ها حول مدیریت اطلاعات آموزشی دانشگاه و سه محور اصلی گردآوری, پردازش و ارائه داده ها دسته بندی شد.نتیجه گیری: برای برقراری سه مرحله اصلی مدیریت اطلاعات شامل گردآوری, پردازش و انتشار داده ها در دانشگاه های علوم پزشکی باید بسترسازی شود. سیستم ها و خدمات اطلاعات باید برای اقدام به روشی که متمرکز بر کاربر و وظایف باشد, طراحی یا بازطراحی شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    تحویلدارزاده، منیره، مقدسی، حمید، و حسینی، محمدعلی. (1396). ساختار مدیریت اطلاعات آموزشی در دانشگاه های علوم پزشکی. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 10(3)، 219-232. SID. https://sid.ir/paper/174234/fa

    Vancouver: کپی

    تحویلدارزاده منیره، مقدسی حمید، حسینی محمدعلی. ساختار مدیریت اطلاعات آموزشی در دانشگاه های علوم پزشکی. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1396؛10(3):219-232. Available from: https://sid.ir/paper/174234/fa

    IEEE: کپی

    منیره تحویلدارزاده، حمید مقدسی، و محمدعلی حسینی، “ساختار مدیریت اطلاعات آموزشی در دانشگاه های علوم پزشکی،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 10، no. 3، pp. 219–232، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/174234/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button