مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,690
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,193
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر پادکست بر یادگیری مشارکتی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی

صفحات

 صفحه شروع 5 | صفحه پایان 18

چکیده

 این پژوهش, با هدف اصلی تاثیر استفاده از پادکست به عنوان ابزاری برای یادگیری مشارکتی انجام گرفت که به طور ویژه تاثیر این ابزار بر مولفه های یادگیری مشارکتی شامل, همبستگی متقابل مثبت, مسوولیت پذیری فردی, پردازش گروهی, مهارت های اجتماعی و تعامل, مورد توجه بود. روش پژوهش, نیمه آزمایشی است که با روش تک آزمودنی گروهی بررسی گردید و از نظر هدف, از نوع کاربردی بود. جامعه آماری پژوهش, شامل کلیه دانشجویان مقطع کارشناسی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی بود. نمونه آماری, شامل 35 نفر از دانشجویان ترم دوم کارشناسی رشته مدیریت آموزشی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی این دانشگاه بود که واحد مقدمات تکنولوژی آموزشی را انتخاب کرده بودند. این افراد با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل, پرسش نامه یادگیری مشارکتی محقق ساخته بود که روایی و پایایی آن نیز تایید شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آمار توصیفی (شامل محاسبه میانگین, انحراف استاندارد و خطای انحراف میانگین) و آمار استنباطی (آزمون تی تک نمونه ای) انجام شد. نتایج پژوهش حاکی از آن بود که به کارگیری پادکست به عنوان ابزاری نوین در فرآیند آموزش, بر مولفه های همبستگی متقابل مثبت, مسوولیت پذیری فردی, پردازش گروهی, مهارت های اجتماعی و تعامل در فرآیند یادگیری مشارکتی در میان دانشجویان موثر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زارعی زوارکی، اسماعیل، و قاسمی سامنی، متین. (1394). تاثیر پادکست بر یادگیری مشارکتی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 6(2 (پیاپی 22))، 5-18. SID. https://sid.ir/paper/175274/fa

    Vancouver: کپی

    زارعی زوارکی اسماعیل، قاسمی سامنی متین. تاثیر پادکست بر یادگیری مشارکتی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی[Internet]. 1394؛6(2 (پیاپی 22)):5-18. Available from: https://sid.ir/paper/175274/fa

    IEEE: کپی

    اسماعیل زارعی زوارکی، و متین قاسمی سامنی، “تاثیر پادکست بر یادگیری مشارکتی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی،” فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، vol. 6، no. 2 (پیاپی 22)، pp. 5–18، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/175274/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا