مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,617
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,173
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیر نرم افزار چندرسانه ای با روش سنتی بر آموزش زبان و گفتار کودکان آسیب دیده شنوایی

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 40

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, بررسی تاثیر نرم افزار چند رسانه ای زبان بر آموزش زبان و گفتار کودکان آسیب دیده شنوایی زیر هشت سال استان مازندران بود. روش پژوهش شبه تجربی با طرح پیش آزمون- پس آزمون بین دو گروه آزمایش و کنترل بود. در این پژوهش از میان 60 نوآموز زیر هشت سال آسیب دیده شنوایی استان مازندران, 30 نفر به عنوان نمونه به روش تصادفی ساده انتخاب و گروه نمونه به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند. جهت دست یابی به هدف پژوهش ابتدا پیش آزمون از هر دو گروه کنترل و آزمایش گرفته شد و سپس گروه کنترل به مدت دو ماه (15 جلسه) با نرم افزار آموزشی چند رسانه ای زبان و گفتار آموزش دیدند و در پایان جلسه آموزش دوباره از هر دو گروه کنترل و آزمایش پس آزمون به عمل آمده است. ابزارهای این پژوهش, آزمون TOLD-P3 و نرم افزار چند رسانه ای زبان و گفتار بود. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات حاصل از نمرات پیش آزمون و پس آزمون از روش آزمون t مستقل و تحلیل کواریانس (ANCOVA) استفاده شد. بررسی فرضیه ها نشان داد, آموزش به روش چند رسانه ای بر واژگان تصویری, درک دستوری و تولید کلمه کودکان بهتر از روش سنتی بوده و هم چنین, نتایج آزمون کوواریانس نشان داد, با حذف اثرات پیش آزمون نرم افزار های چندرسانه ای تاثیر بیشتری در مقایسه با روش سنتی بر رشد زبان و گفتار کودکان دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یارایی شهمیرزادی، دانیال، اعتمادی نسب، طیبه، و حسینی اشلقی، سیدمحمود. (1392). مقایسه تاثیر نرم افزار چندرسانه ای با روش سنتی بر آموزش زبان و گفتار کودکان آسیب دیده شنوایی. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 3(4 (پیاپی 12))، 23-40. SID. https://sid.ir/paper/175290/fa

    Vancouver: کپی

    یارایی شهمیرزادی دانیال، اعتمادی نسب طیبه، حسینی اشلقی سیدمحمود. مقایسه تاثیر نرم افزار چندرسانه ای با روش سنتی بر آموزش زبان و گفتار کودکان آسیب دیده شنوایی. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی[Internet]. 1392؛3(4 (پیاپی 12)):23-40. Available from: https://sid.ir/paper/175290/fa

    IEEE: کپی

    دانیال یارایی شهمیرزادی، طیبه اعتمادی نسب، و سیدمحمود حسینی اشلقی، “مقایسه تاثیر نرم افزار چندرسانه ای با روش سنتی بر آموزش زبان و گفتار کودکان آسیب دیده شنوایی،” فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، vol. 3، no. 4 (پیاپی 12)، pp. 23–40، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/175290/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button