مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,130
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

989
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر بازی های رایانه ای غیربومی بر تغییر هویت دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 59 | صفحه پایان 83

چکیده

 این تحقیق با هدف اصلی شناسایی تاثیر بازی های رایانه ای غیربومی بر تغییر هویت دانش آموزان بر اساس مولفه های هویت ملی, دینی, خانوادگی, جنسیتی و شخصی انجام شد. روش تحقیق, توصیفی از نوع زمینه یابی است. جامعه آماری, شامل: کلیه دانش آموزان دختر و پسر دوره متوسطه استان مازندران به تعداد 29757 نفر بود که با استفاده از فرمول کوکران, 487 نفر با روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها از روش کتابخانه ای و میدانی و ابزار پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه توسط متخصصان مربوطه تایید شد و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ, 0.91 به دست آمد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون t تک نمونه ای, آزمون t دو گروه مستقل و تحلیل واریانس یک راهه (ANOVA) استفاده شده است. نتایج نشان داد که بازی های رایانه ای بر هویت ملی, دینی, خانوادگی, جنسیتی دانش آموزان تاثیر معنی داری دارد و بر هویت شخصی آنها تاثیر معنی داری ندارد. همچنین, اختلاف معنی داری بین دختران و پسران در تاثیر بازی های رایانه ای در متغیرهای هویت (دینی, خانوادگی, جنسیتی و شخصی) وجود دارد. این تاثیر در هویت پسران بیشتر از دختران است و تاثیر بازی های رایانه ای بر هویت دانش آموزان برحسب پایه و رشته تحصیلی اختلاف معنی داری ندارد. به طور کلی, نتایج نشان داد, استفاده زیاد و نامناسب از بازی های رایانه ای غیر بومی سبب تضعیف هویت دانش آموزان دوره متوسطه می شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فلاح، وحید، محمودی عالمی، قهرمان، و کاظمی، سیده شهین. (1392). تاثیر بازی های رایانه ای غیربومی بر تغییر هویت دانش آموزان. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 3(4 (پیاپی 12))، 59-83. SID. https://sid.ir/paper/175291/fa

    Vancouver: کپی

    فلاح وحید، محمودی عالمی قهرمان، کاظمی سیده شهین. تاثیر بازی های رایانه ای غیربومی بر تغییر هویت دانش آموزان. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی[Internet]. 1392؛3(4 (پیاپی 12)):59-83. Available from: https://sid.ir/paper/175291/fa

    IEEE: کپی

    وحید فلاح، قهرمان محمودی عالمی، و سیده شهین کاظمی، “تاثیر بازی های رایانه ای غیربومی بر تغییر هویت دانش آموزان،” فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، vol. 3، no. 4 (پیاپی 12)، pp. 59–83، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/175291/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button