مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,687
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,226
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی چالش های کاربست فن آوری اطلاعات و ارتباطات در فرآیند یاددهی و یادگیری

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 42

چکیده

فن آوری اطلاعات و ارتباطات بالقوه توانایی تقویت کیفیت, اثربخشی و دسترسی به تعلیم و تربیت را دارد. این مقاله به بررسی چالش های کاربست فن آوری اطلاعات و ارتباطات در فرآیند یاددهی و یادگیری از دیدگاه اعضای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه های اصفهان و صنعتی اصفهان می پردازد. در این پژوهش, چالش ها در چهارچوب الگوی عناصر سازمانی (درونداد, فرآیند, نتایج فردی, نتایج سازمانی) مورد بررسی قرار گرفته است. روش پژوهش توصیفی است و از روش نمونه گیری طبقه ای متناسب با حجم جامعه استفاده شده است. نمونه آماری شامل 110 نفر از اعضای هیات علمی و 131 نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی بود. ابزار اصلی جمع آوری داده ها, پرسشنامه محقق ساخته از نوع بسته پاسخ, شامل 62 گویه در محورهای اصلی کاربست فن آوری اطلاعات و ارتباطات بود. پایایی پرسشنامه بر اساس ضریب آلفای کرونباخ معادل 0.88 برآورد گردید و روایی آن مورد تایید متخصصان مربوطه قرار گرفت. نتایج تحقیق به لحاظ آماری در سطح P£0.05 بیانگر آن بود که مقوله نتایج فردی و نتایج سازمانی چالش محسوب نشده, اما مقوله درونداد و فرآیند (بیش از سطح متوسط) از دیدگاه استادان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه های اصفهان و صنعتی چالش محسوب می شود. بررسی تفاوت بین دیدگاه پاسخگویان در خصوص چالش های درونداد و فرآیند کاربست فن آوری اطلاعات و ارتباطات در فرآیند یاددهی و یادگیری, حاکی از وجود تفاوت بین دیدگاه اعضای هیات علمی و دانشجویان بود, همچنین تفاوت هایی بر حسب دانشگاه محل تحصیل و جنسیت نیز وجود داشت.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شریف خلیفه سلطانی، سیدمصطفی، کریمی علویجه، مهدی، و مظاهری، مهدی. (1390). بررسی چالش های کاربست فن آوری اطلاعات و ارتباطات در فرآیند یاددهی و یادگیری. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 1(3)، 23-42. SID. https://sid.ir/paper/175314/fa

    Vancouver: کپی

    شریف خلیفه سلطانی سیدمصطفی، کریمی علویجه مهدی، مظاهری مهدی. بررسی چالش های کاربست فن آوری اطلاعات و ارتباطات در فرآیند یاددهی و یادگیری. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی[Internet]. 1390؛1(3):23-42. Available from: https://sid.ir/paper/175314/fa

    IEEE: کپی

    سیدمصطفی شریف خلیفه سلطانی، مهدی کریمی علویجه، و مهدی مظاهری، “بررسی چالش های کاربست فن آوری اطلاعات و ارتباطات در فرآیند یاددهی و یادگیری،” فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، vol. 1، no. 3، pp. 23–42، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/175314/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا