مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,989
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

960
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی برنامه درسی فاوا و بررسی اثربخشی آن بر عملکرد دانش آموزان دوره متوسطه

صفحات

 صفحه شروع 43 | صفحه پایان 66

چکیده

 هدف این پژوهش, طراحی برنامه درسی فاوا و بررسی اثربخشی آن بر عملکرد دانش آموزان دوره متوسطه بوده است. روش پژوهش از دو بخش زمینه یابی و شبه آزمایشی از نوع طرح آزمون مقدماتی و نهایی تشکیل شده است. جامعه مورد مطالعه شامل کلیه دانش آموزان, دبیران و متخصصان برنامه درسی و فاوای شهر تهران به ترتیب به تعداد 128934, 12890 و 60 نفر بوده است. حجم نمونه شامل 120 دانش آموز, 120 دبیر و 60 نفر متخصص فاوا و برنامه درسی بوده که با استفاده از شیوه نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند. جهت جمع آوری داده ها از آزمون 97 سوالی 5 گزینه ای در 10 مولفه و همچنین آموزش الگوی برنامه درسی فاوا بر روی دانش آموزان, استفاده شد. جهت تحلیل داده ها از آمار توصیفی و آمار استنباطی (آنووا, توکی و t مستقل) استفاده شد. تحلیل توصیفی داده ها نشان داد که هر سه گروه آزمودنی ها مولفه های الگوی برنامه درسی فاوای دوره متوسطه را بالاتر از سطح متوسط ارزیابی کرده و در نتیجه آنها را پذیرفته اند. تحلیل استنباطی داده ها نیز نشان داد که بین دیدگاه دانش آموزان, دبیران و متخصصان در رابطه با مبانی فلسفی, اجتماعی و روان شناختی و در حوزه های مفاهیم و اصطلاحات, دانش, مهارت, اصول انتخاب محتوا و سازماندهی در الگوی برنامه درسی فاوا تفاوت معنی داری وجود داشته که با استفاده از آزمون تعقیبی توکی تفاوت بین دیدگاه آزمودنی ها نیز مشخص گردید. همچنین نتایج نشان داد که سطح مبانی, مفاهیم و اصطلاحات, دانش, نگرش, توانش دانش آموزانی که الگوی برنامه درسی فاوا را آموزش دیده اند, به طور معنی داری بالاتر از دانش آموزانی بود که این آموزش را دریافت نکردند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کاظم پور، اسماعیل، غفاری، خلیل، و هدایتی، فرشته. (1390). طراحی برنامه درسی فاوا و بررسی اثربخشی آن بر عملکرد دانش آموزان دوره متوسطه. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 1(3)، 43-66. SID. https://sid.ir/paper/175320/fa

    Vancouver: کپی

    کاظم پور اسماعیل، غفاری خلیل، هدایتی فرشته. طراحی برنامه درسی فاوا و بررسی اثربخشی آن بر عملکرد دانش آموزان دوره متوسطه. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی[Internet]. 1390؛1(3):43-66. Available from: https://sid.ir/paper/175320/fa

    IEEE: کپی

    اسماعیل کاظم پور، خلیل غفاری، و فرشته هدایتی، “طراحی برنامه درسی فاوا و بررسی اثربخشی آن بر عملکرد دانش آموزان دوره متوسطه،” فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، vol. 1، no. 3، pp. 43–66، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/175320/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button