مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

636
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

802
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی الگوی مفهومی برای سنجش تحصیلی دانشگاه باز و از دور

صفحات

 صفحه شروع 5 | صفحه پایان 26

چکیده

 هدف این تحقیق, طراحی و اعتباریابی الگوی مفهومی برای آزمون های دانشگاه باز و از دور است. روش تحقیق از نوع آمیخته (کمی و کیفی) است. جامعه تحقیق, اعضای هیأت علمی دانشگاه پیام نور ایران در سال تحصیلی 93-1392 بودند. حجم نمونه کمی طبق جدول کرجسی و مورگان, 286 نفر تعیین شد که به طور تصادفی انتخاب شدند. نمونه کیفی شامل 7 متخصص طراحی سوال بود که به روش گلوله برفی انتخاب شدند. ابزارهای تحقیق, پرسش نامه محقق ساخته با 58 سوال با پایایی 0.964 و مصاحبه نیمه ساختار مند بود. عناصر پنج گانه فلسفه, اهداف, طراحی, اجرا و ارزیابی نتایج و هم چنین شاخص های سه گانه هر عنصر مورد تحلیل توصیفی و آزمون t تک گروهی قرارگرفتند. نتایج نشان داد که عنصر فلسفه از میانگینی در حد ملاک (9) و سایر عناصر میانگینی بالاتر از ملاک داشتند و هر 5 عنصر در سطح 99% معنی دار بودند. شاخص های چشم انداز توسعه, فلسفه آموزش عالی و دانشگاه باز و از دور عنصر فلسفه, میانگینی در حد ملاک (3.6) و 99% معنی داری؛ شاخص های اهداف دانشگاه, اهداف شاخه, رشته و گروه از عنصر اهداف, میانگینی بالاتر از ملاک و 99% معنی داری؛ شاخص های قوانین ارزشیابی و کیفیت آزمون از عنصر طراحی, میانگینی بالاتر و معنی داری 99% داشتند؛ اما شاخص استاندارد طراحی سوال میانگینی در حد ملاک داشت که معنی دار نبود. شاخص های سیاست و شیوه اجرا از عنصر اجرا, میانگینی در حد ملاک و 99% معنی داری و شاخص شرایط اجرا میانگینی بالاتر از ملاک و 95% معنی داری داشت. دو شاخص تصحیح و نمره گذاری از عنصر ارزیابی, از میانگینی در حد ملاک و شاخص تحلیل و بازخورد میانگینی بالاتر از ملاک برخوردار و هر سه شاخص 99% معنی دار بودند. یافته ها نشان دادند که می توان از این الگو در طراحی آزمون های دانشگاه باز و از دور استفاده کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حقیقی، فهیمه السادات، و فرج الهی، مهران. (1394). طراحی الگوی مفهومی برای سنجش تحصیلی دانشگاه باز و از دور. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 5(3 (پیاپی 19))، 5-26. SID. https://sid.ir/paper/175343/fa

    Vancouver: کپی

    حقیقی فهیمه السادات، فرج الهی مهران. طراحی الگوی مفهومی برای سنجش تحصیلی دانشگاه باز و از دور. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی[Internet]. 1394؛5(3 (پیاپی 19)):5-26. Available from: https://sid.ir/paper/175343/fa

    IEEE: کپی

    فهیمه السادات حقیقی، و مهران فرج الهی، “طراحی الگوی مفهومی برای سنجش تحصیلی دانشگاه باز و از دور،” فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، vol. 5، no. 3 (پیاپی 19)، pp. 5–26، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/175343/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button