مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,845
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,144
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل تاثیر فن آوری اطلاعات و مدیریت کیفیت جامع بر عملکرد سازمان

صفحات

 صفحه شروع 47 | صفحه پایان 68

چکیده

 هدف از انجام این تحقیق, تحلیل تاثیر فن آوری اطلاعات و مدیریت کیفیت جامع بر عملکرد سازمان می باشد. جامعه آماری این تحقیق شامل 368 نفر از کارکنان شرکت توزیع برق منطقه ای غرب استان کرمانشاه است که از بین آنها 188 نفر به صورت تصادفی ساده و با استفاده از فرمول کوکران به عنوان نمونه در نیمه دوم سال 1391 انتخاب شدند. این پژوهش از نوع همبستگی است. جهت جمع آوری داده ها, از پرسش نامه فن آوری اطلاعات مارتینز لورنز و همکاران (2004)؛ پرسش نامه مدیریت کیفیت جامع شییه و ویو (2002) و پرسش نامه عملکرد سازمانی که توسط محققان ساخته شده بود, استفاده شد. بررسی پرسش نامه ها حاکی از آن بود که ابزارهای اندازه گیری, از روایی محتوایی و پایایی خوبی برخوردار هستند. توسط نرم افزار SPSS و LISREL داده های تحقیق مورد تجزیه و تحلیل واقع شدند. نتایج حاصل از تحلیل رگرسیون خطی و گام به گام در سطح 95% نشان داد که فن آوری اطلاعات با متغیرهای مدیریت کیفیت جامع و عملکرد سازمانی و مدیریت کیفیت جامع با عملکرد سازمانی رابطه مثبت و معنی داری دارند. از سوی دیگر نتایج بررسی ها نشان داد که مدیریت کیفیت جامع در تاثیرگذاری فن آوری اطلاعات بر عملکرد سازمانی دارای نقش میانجی می باشد. هم چنین در این تحقیق جهت آزمون مدل مفهومی تحقیق از مدل معادلات ساختاری استفاده شد که نتایج حاکی از برازش مطلوب مدل بود و به همین دلیل به عنوان مدل تجربی ارایه شده است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

بهارستان، امید، اکبری، پیمان، و شائمی برزکی، علی. (1391). تحلیل تاثیر فن آوری اطلاعات و مدیریت کیفیت جامع بر عملکرد سازمان. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 3(2 (پیاپی 10))، 47-68. SID. https://sid.ir/paper/175373/fa

Vancouver: کپی

بهارستان امید، اکبری پیمان، شائمی برزکی علی. تحلیل تاثیر فن آوری اطلاعات و مدیریت کیفیت جامع بر عملکرد سازمان. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی[Internet]. 1391؛3(2 (پیاپی 10)):47-68. Available from: https://sid.ir/paper/175373/fa

IEEE: کپی

امید بهارستان، پیمان اکبری، و علی شائمی برزکی، “تحلیل تاثیر فن آوری اطلاعات و مدیریت کیفیت جامع بر عملکرد سازمان،” فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، vol. 3، no. 2 (پیاپی 10)، pp. 47–68، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/175373/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button