Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,362
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

813
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتباط بین نگرش و چگونگی بهره برداری از فناوری های اطلاعات و ارتباطات در دانشجویان پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 46 | صفحه پایان 56

چکیده

 زمینه و هدف : کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهان معاصر بعنوان یک تکنولوژی مدرن با سرعت در حال گسترش است. پژوهش حاضر با هدف تعیین ارتباط بین نگرش و چگونگی بهره برداری از فناوری های اطلاعات و ارتباطات در دانشجویان پرستاری انجام شد. روش بررسی : پژوهش حاضر از نوع همبستگی بود. نمونه گیری به روش آسان انجام شد. شرکت کنندگان در پژوهش شامل 102 نفر از دانشجویان پرستاری در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه های علوم پزشکی گیلان, همدان و علوم بهزیستی و توانبخشی تهران بودند. ابزار مورد استفاده در جمع آوری اطلاعات, پرسشنامه حسین زاده و همکاران دارای سه بخش چگونگی استفاده از فعالیت های رایانه ای, فعالیت های اینترنتی و نگرش دانشجویان نسبت به فناوری های اطلاعات و ارتباطات بود. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 16 و روش های آمار توصیفی و استنباطی انجام قرار گرفت. یافته ها : در بررسی ارتباط بین سه حیطه بهره برداری از فعالیت های رایانه ای, فعالیت های اینترنتی و نگرش نسبت به فناوری های اطلاعات و ارتباطات, نتایج نشان داد ارتباط معنی دار و مستقیمی بین فعالیت های رایانه ای و نگرش (P<0.001 و r=0.51) وجود دارد. نتیجه گیری کلی : نتایج پژوهش حاضر حاکی از وجود ارتباط مستقیم در خصوص مهارت های رایانه ای و اینترنتی در نگرش دانشجویان پرستاری بود. از آنجا که هدف نهایی آموزش پرستاری ارتقای صلاحیت های حرفه ای است, تکرار چنین پژوهش هایی به منظور هدایت دانشجویان پرستاری در بهره برداری از فناوری های پیشرفته علمی, ضروری می باشد. پیشنهاد می گردد در مطالعات آتی به بررسی عوامل تسهیل کننده و موانع استفاده از اینترنت در دستیابی به نتایج تحقیقات و عملکرد مبتنی بر شواهد در گروههای بزرگتری از دانشجویان پرداخته شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    پورعلیزاده، ملوک، نوروزی، کیان، و پیرمرادیان، زهرا. (1396). ارتباط بین نگرش و چگونگی بهره برداری از فناوری های اطلاعات و ارتباطات در دانشجویان پرستاری. نشریه پرستاری ایران، 30(106)، 46-56. SID. https://sid.ir/paper/114495/fa

    Vancouver: کپی

    پورعلیزاده ملوک، نوروزی کیان، پیرمرادیان زهرا. ارتباط بین نگرش و چگونگی بهره برداری از فناوری های اطلاعات و ارتباطات در دانشجویان پرستاری. نشریه پرستاری ایران[Internet]. 1396؛30(106):46-56. Available from: https://sid.ir/paper/114495/fa

    IEEE: کپی

    ملوک پورعلیزاده، کیان نوروزی، و زهرا پیرمرادیان، “ارتباط بین نگرش و چگونگی بهره برداری از فناوری های اطلاعات و ارتباطات در دانشجویان پرستاری،” نشریه پرستاری ایران، vol. 30، no. 106، pp. 46–56، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/114495/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا