Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,197
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

615
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی و بهینه سازی تکاملی چند هدفه الگوریتم کنترل سوخت مین-ماکس موتور توربوفن

صفحات

 صفحه شروع 379 | صفحه پایان 388

چکیده

 در این مقاله طراحی و بهینه سازی تکاملی چند هدفه الگوریتم کنترل سوخت مین-ماکس موتور توربوفن ارائه شده است. بدین منظورابتدا, موتور توربوفن در نرم افزار جی اس پی مدل شده, سپس بر اساس داده های حاصل از شبیه سازی موتور در این نرم افزار, مدلی از پارامترهای مختلف موتور با استفاده از ساختار نارایکس شبکه عصبی برای انجام شبیه سازی های بعدی حاصل شده است. جهت اعتبارسنجی مدل های حاصل شده, یک سیگنال سوخت آزمون تولید و صحت عملکرد مدل ها با استفاده از آن مورد ارزیابی قرار گرفته است. در اقدام بعدی نیازمندی های کنترلی موتور توربوفن بیان و مطابق با آن کنترلر سوخت موتور به روش مین-ماکس طراحی و حلقه های کنترلی مختلف موجود در آن شرح داده شد. هر یک از این حلقه ها دارای یک کنترلر تناسبی است که به عنوان ضرایب کنترلی کنترلر شناخته می شوند. در مرحله نهایی برای تخمین ضرایب کنترلی کنترلر از الگوریتم بهینه سازی ژنتیک چند هدفه استفاده شده است. در این مساله بهینه سازی, زمان های نشست در شتابگیری مثبت و منفی, مقدار سوخت مصرفی و میزان آلاینده های تولید شده موتور بعنوان توابع هدف درنظر گرفته شده است. نتایج حاصل از شبیه سازی کنترلر بهینه سازی شده و مدل موتور نشان داده است, کنترلر نهایی نه تنها توابع هدف را بهینه می کند بلکه تمام مودهای کنترلی موتور را در طول شتابگیری مثبت و منفی برآورده می سازد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    منتظری، مرتضی، میخ چین، سعید، و راستی، علی. (1395). طراحی و بهینه سازی تکاملی چند هدفه الگوریتم کنترل سوخت مین-ماکس موتور توربوفن. مهندسی مکانیک مدرس، 16(5)، 379-388. SID. https://sid.ir/paper/177939/fa

    Vancouver: کپی

    منتظری مرتضی، میخ چین سعید، راستی علی. طراحی و بهینه سازی تکاملی چند هدفه الگوریتم کنترل سوخت مین-ماکس موتور توربوفن. مهندسی مکانیک مدرس[Internet]. 1395؛16(5):379-388. Available from: https://sid.ir/paper/177939/fa

    IEEE: کپی

    مرتضی منتظری، سعید میخ چین، و علی راستی، “طراحی و بهینه سازی تکاملی چند هدفه الگوریتم کنترل سوخت مین-ماکس موتور توربوفن،” مهندسی مکانیک مدرس، vol. 16، no. 5، pp. 379–388، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/177939/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا