مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

553
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش تلخیص نگاری بر خلق متن منسجم توسط زبان آموزان دبیرستانی ایرانی

صفحات

 صفحه شروع 97 | صفحه پایان 114

چکیده

 ماهر شدن در ایجاد پیوستگی و ارتباط در نگارش کار سادهای نیست. یاد کیرندگان باید مسیر های طولانی و نا هموار همچون تمرین تلخیص نگاری را را جهت نیل به این مقصود طی کنند. هدف از این پزوهش بر رسی اثر تلخیص نگاری بر نوشتن یک متن منسجم بود. بدین منظور روش تحقیق کاملا آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون گروه کنترل بکار گرفته شد. جهت انجام آزمایش 40 نفر دانش آموزدختر دردبیرستان فاطمه زهرا در کبودر آهنگ, یکی از شهرهای استان همدان در ایران, به روش نمونه گیری دو مرحله ایانتخاب شدند. برخی ساختارهای دستوری مانند معلوم و مجهول, قضایای کوته شده, و فرم های مختلف افعال به زبان انگلیسی در طی دوازده جلسه به گروه کنترل آموزش داده شد. اما گروه آزمایشی از یک برنامه درسی متشکل ازدوازده جلسه تلخیص نگاری بر خوردار بود. جهت تحلیل داده ها که از راه پیش آزمون و پس آزمون بدست آمده بود, از تحلیل کوواریانس استفاده شد. یافته های پزوهش نشاهن داد که مشارکت جویان در گروه آزمایشی نسبت به آ نهای که در گروه کنترل بودند از عملکرد بهتری در تولید متون منسجم و با کیفیت بر خوردار بودند. نتیجه ای که می توان گرفت این است که آموزش تلخیص نگاری, به عنوان یک مهارت اساسی, می تواند توانایی نگارش را بهبود بخشیده و فرصت های بیشتری برای دانشجویان در جهت استفاده از ادوات ارتباطی فراهم کرده و در نتیجه متون منسجم تری را تولید کنند.متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کریمی، لطف اله، و طورجی راغب، معصومه. (1396). تاثیر آموزش تلخیص نگاری بر خلق متن منسجم توسط زبان آموزان دبیرستانی ایرانی. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی، 10(21 )، 97-114. SID. https://sid.ir/paper/181292/fa

    Vancouver: کپی

    کریمی لطف اله، طورجی راغب معصومه. تاثیر آموزش تلخیص نگاری بر خلق متن منسجم توسط زبان آموزان دبیرستانی ایرانی. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی[Internet]. 1396؛10(21 ):97-114. Available from: https://sid.ir/paper/181292/fa

    IEEE: کپی

    لطف اله کریمی، و معصومه طورجی راغب، “تاثیر آموزش تلخیص نگاری بر خلق متن منسجم توسط زبان آموزان دبیرستانی ایرانی،” پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی، vol. 10، no. 21 ، pp. 97–114، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/181292/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button