مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

727
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه بین درک خواندن زبان اموزان ایرانی، میزان دانش واژگانی و پوشش واژگانی متن: موردی از ژانرهای روایی و استدلالی

صفحات

 صفحه شروع 49 | صفحه پایان 71

چکیده

 این مطالعه به بررسی رابطه بین درک خواندن زبان اموزان ایرانی, میزان دانش واژگانی و پوشش واژگانی متن در ژانرهای روایی و استدلالی می پردازد. بدین منظور 120 دانشجوی مرد و زن بر اساس ازمون نلسون از میان دانشجویان دانشگاه ازادواحد تالش انتخاب شدند. تست نلسون به مظور همگن سازی دانشجویان در مهارت خواندن گرفته شد. سپس محقق دانشجویان را با دو ازمون درک مطلب با ژانرهای استدلالی و روایی از لحاظ دانش واژگانی و پوشش واژگانی درهر متن مورد ارزیابی قرار داد. دانش وازگانی دانشجویان بوسیله لولز تست و پوشش واژگانی متن از طریق جدیدترین نوع پروفایل واژگان مورد اندزه گیری قرار گرفت. به منظور دستیابی به میزان رابطه بین متغیرها رابطه پیرسون مورد استفاده قرار گرفت. نتایج به دست امده از تحلیل ها نشانگر رابطه چشمگیری میان درک مطلب در ژانرهای مختلف, دانش واژگانی و پوشش وازگانی متن بود.متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسدی آیدینلو، نادر، و تقی نژاد، میترا. (1396). رابطه بین درک خواندن زبان اموزان ایرانی, میزان دانش واژگانی و پوشش واژگانی متن: موردی از ژانرهای روایی و استدلالی. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی، 10(21 )، 49-71. SID. https://sid.ir/paper/181298/fa

    Vancouver: کپی

    اسدی آیدینلو نادر، تقی نژاد میترا. رابطه بین درک خواندن زبان اموزان ایرانی, میزان دانش واژگانی و پوشش واژگانی متن: موردی از ژانرهای روایی و استدلالی. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی[Internet]. 1396؛10(21 ):49-71. Available from: https://sid.ir/paper/181298/fa

    IEEE: کپی

    نادر اسدی آیدینلو، و میترا تقی نژاد، “رابطه بین درک خواندن زبان اموزان ایرانی, میزان دانش واژگانی و پوشش واژگانی متن: موردی از ژانرهای روایی و استدلالی،” پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی، vol. 10، no. 21 ، pp. 49–71، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/181298/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button