مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

869
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر فرمول cfg بر آزمونهای لغت چهارگزینه ای و بله/خیر

صفحات

 صفحه شروع 80 | صفحه پایان 98

چکیده

 در این تحقیق تاثیر فرمول استاندارد cfg بر آزمونهای چهارگزینه ای و بله/خیر زبان آموزان خانم سطح متوسط در یک موسسه زبان انگلیسی بررسی گردیده است. روش تصحیح اوراق استفاده از یک فرمول بارم بندی است که بارم پاسخ های درست – پاسخ های نادرست و سوالات بی جواب را بگونه ای در نظر گرفته که افزایش نمرات از روی حدس/گمان تقریبا به صفر رسیده است.نمرات زبان آموزان یکبار با استفاده از فرمول cfg و یکبار بدون استفاده از فرمول فوق در دو شکل چهارگزینه ای و بله/خیر مورد بررسی قرار گرفته است. انتخاب آزمونهای چهارگزینه ای و بله/خیر انتخاب جواب از روی حدس/گمان را مرتفع یا حداقل بطرز قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. چرا که احتمال افزایش نمره با در نظر گرفتن فاکتور حدس همواره در این دو نوع آزمون مشهود بوده است. محقق روش تصحیح با در نظر گرفتن فاکتور حدس=عدم دانش کافی=در آزمونهای لغت چهارگزینه ای و بله/خیر را یکبار با استفاده و یکبار بدون استفاده از فرمول cfg مورد بررسی قرارداده است تا مشخص نماید زبان آموزان واقعا به جواب سوالات واقف بوده و یا از روی حدس و گمان به پاسخ صحیح دست یافته اند. این تحقیق فرصتی استثنایی برای مقایسه نمرات آزمونهای چهارگزینه ای و بله/خیر در شرایطی که زبان آموزان تعداد سوالاتی برابر با مفادی یکسان در هر دو شکل آزمون در دسترس داشته اند ایجاد نموده است.نتایج این تحقیق حاکی از آن است که تفاوت قابل ملاحظه ای در نمرات زبان آموزان با استفاده از این فرمول و بدون استفاده از آن وجود داشته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    برادران، عبداله، آهنگری، سعیده، و راشوند سمیاری، شکوه. (1388). تاثیر فرمول cfg بر آزمونهای لغت چهارگزینه ای و بله/خیر. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی، 2(2 (پیاپی 5))، 80-98. SID. https://sid.ir/paper/181319/fa

    Vancouver: کپی

    برادران عبداله، آهنگری سعیده، راشوند سمیاری شکوه. تاثیر فرمول cfg بر آزمونهای لغت چهارگزینه ای و بله/خیر. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی[Internet]. 1388؛2(2 (پیاپی 5)):80-98. Available from: https://sid.ir/paper/181319/fa

    IEEE: کپی

    عبداله برادران، سعیده آهنگری، و شکوه راشوند سمیاری، “تاثیر فرمول cfg بر آزمونهای لغت چهارگزینه ای و بله/خیر،” پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی، vol. 2، no. 2 (پیاپی 5)، pp. 80–98، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/181319/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button