مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

317
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

503
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر برگزاری کارگاه استاندارد سازی سوالات چهارگزینه ای بر عملکرد و رضایتمندی اعضاء هیات علمی پرستاری و مامایی در طراحی سئوالات پایان ترم و رضایتمندی دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی زنجان

صفحات

 صفحه شروع 65 | صفحه پایان 75

چکیده

 زمینه و هدف: یکی از راهکارهای ارتقای کیفیت آموزش, طراحی سوالات چندگزینه ای استاندارد می باشد. لذا مطالعه حاضر با هدف تعیین تاثیر برگزاری کارگاه استاندارد سازی سوالات چهارگزینه ای پایان ترم بر علمکرد و رضایتمندی اساتید دانشکده پرستاری و مامایی زنجان انجام شد. روش بررسی: این مطالعه مداخله ای تک گروهی قبل و بعد در سال 98-1397 اجرا شد. عملکرد اساتید از نظر رعایت قواعد ساختار و سطح تاکسونومی سوالات در دو مرحله قبل و دو ترم متوالی بعد از مداخله و رضایتمندی با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته بررسی شد. نمونه پژوهش 50 نفر از اساتید دانشکده بودند و نمونه گیری در دسترس استفاده شد. محتوای آموزشی شامل اصول طراحی سوالات عینی, اعتبار صوری و اعتبار محتوایی, نحوه بررسی ضریب دشورای و ضریب تمیز سوالات بود. داده ها با استفاده از آمار توصیفی و آماره کای دو در سطح اطمینان 95 درصد تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها: مجموع نمرات نحوه رعایت ساختار سوالات در طول سه ترم از 8/65 درصد به 5/83 درصد افزایش یافت. سطح سنجش و ارزیابی در نیسمال دوم بررسی که بعد از برگزاری کارگاه بود افزایش داشت ولی در نیسمال بعدی مجدد کاهش نشان داد. نتیجه گیری: با توجه به اهمیت سطح تاکسونومی سوالات علاوه بر ابلاغ دستورالعمل استفاده از چک لیست میلمن و بلوپرینت به اساتید, نیاز هست به طور مستمر کارگاه های توانمندسازی در این زمینه برگزار شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    ملکی، اعظم، قهرمانی، زینب، و قربانی، فاطمه. (1399). بررسی تاثیر برگزاری کارگاه استاندارد سازی سوالات چهارگزینه ای بر عملکرد و رضایتمندی اعضاء هیات علمی پرستاری و مامایی در طراحی سئوالات پایان ترم و رضایتمندی دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی زنجان. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 13(38 )، 65-75. SID. https://sid.ir/paper/370625/fa

    Vancouver: کپی

    ملکی اعظم، قهرمانی زینب، قربانی فاطمه. بررسی تاثیر برگزاری کارگاه استاندارد سازی سوالات چهارگزینه ای بر عملکرد و رضایتمندی اعضاء هیات علمی پرستاری و مامایی در طراحی سئوالات پایان ترم و رضایتمندی دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی زنجان. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1399؛13(38 ):65-75. Available from: https://sid.ir/paper/370625/fa

    IEEE: کپی

    اعظم ملکی، زینب قهرمانی، و فاطمه قربانی، “بررسی تاثیر برگزاری کارگاه استاندارد سازی سوالات چهارگزینه ای بر عملکرد و رضایتمندی اعضاء هیات علمی پرستاری و مامایی در طراحی سئوالات پایان ترم و رضایتمندی دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی زنجان،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 13، no. 38 ، pp. 65–75، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/370625/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button