مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

600
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه مقالات تایپی و دست نویس یادگیران زبان انگیسی ایران در زمینه طول متن، املا و صحت دستور زبانی

صفحات

 صفحه شروع 104 | صفحه پایان 118

چکیده

 در تحقیق حاضرمقالات تایپی و دست نویس یادگیران زبان انگیسی ایران در زمینه طول متن, املا و صحت دستور زبانی مقایسه شده است. برای اجرای تحقیق, محقق از نرم افزار Alice Touch Typing استفاده کرد تا 15 یادگیر در سطح بالای متوسط با توانایی تایپ سطح بالا را جهت نوشتن مقالات انگلیسی انتخاب کند. یکی از مقالات به صورت تایپی و دیگری به صورت دست نویس نوشته شد. یادگیران از هر دو جنسیت مذکر و مونث بین سنین 22 تا 35 انتخاب شدند. بررسی نمرات یادگیران در سه عامل ذکر شده با استفاده از آزمون تی وابسته نشان می دهد که مقالات تایپ شده به طور معنی داری از مقالات دست نویس از لحاظ طول متن و صحت دستور زبانی بهتر هستند. با این وجود, تفاوت معنی داری از لحاظ املایی بین مقالات تایپی و دست نویس وجود ندارد. تاثیرات مثبت تایپ کردن می تواند دلیلی منطقی برای یادگیران زبان مخصوصا متقاضیان آزمون تافل باشد تا زمان بیشتری به یادگیری مهارت تایپ کردن اختصاص دهند. همچنین مدرسان زبان می توانند به دانش آموزانی که دارای توانایی تایپ بالا هستند اجازه دهند تا در صورت تمایل مقالات خودشان را تایپ کنند. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سربخشیان، بهروز، و سعیدی، مهناز. (1395). مقایسه مقالات تایپی و دست نویس یادگیران زبان انگیسی ایران در زمینه طول متن, املا و صحت دستور زبانی. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی، 9(19 )، 104-118. SID. https://sid.ir/paper/181347/fa

    Vancouver: کپی

    سربخشیان بهروز، سعیدی مهناز. مقایسه مقالات تایپی و دست نویس یادگیران زبان انگیسی ایران در زمینه طول متن, املا و صحت دستور زبانی. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی[Internet]. 1395؛9(19 ):104-118. Available from: https://sid.ir/paper/181347/fa

    IEEE: کپی

    بهروز سربخشیان، و مهناز سعیدی، “مقایسه مقالات تایپی و دست نویس یادگیران زبان انگیسی ایران در زمینه طول متن, املا و صحت دستور زبانی،” پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی، vol. 9، no. 19 ، pp. 104–118، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/181347/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button