مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

596
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تفاوت بین تاثیر بازخورد الکترونیکی و فرازبانی بر دقت نگارش زبان آموزان ایرانی

صفحات

 صفحه شروع 151 | صفحه پایان 168

چکیده

 یکی از مهم ترین عواملی که در دهه های اخیر مورد بحث و گفت و گو قرار گرفته است و می تواند زبان آموزان را در یادگیری هر چه موثرتر یاری نماید, تأثیر بسزای دریافت بازخورد در کلاس های زبان است. برای دستیابی به مهارت کافی در جنبه های مختلف زبان مقصد (از جمله مهارت نوشتاری), تصحیح خطا و دریافت بازخورد کمک چشمگیری در رسیدن به اهداف زبان آموزان دارد. این تحقیق اثرات دو روش کامپیوتری و فرا زبانی بازخورد را بر روی دقت نوشتاری زبان آموزان ایرانی مورد بررسی قرار داده است. بر اساس نمرات حاصل از آزمون نلسون (فولر و کو, 1976), 69 زبان آموز بزرگسال در سطح پیشرفته, شامل 45 مذکر و 24 مونث, بین سنین 17 و 24 سال که در حال یادگیری زبان انگلیسی در سطح پیشرفته در آموزشگاههای شهرستان سلماس بودند در این تحقیق شرکت کردند. شرکت کنندگان به سه گروه تقسیم شدند. دو گروه آزمایشی بازخورد کامپیوتری و فرازبانی دریافت نمودند و در گروه کنترل هیچ گونه بازخوردی فراهم نشد. بررسی نتایج بدست آمده از پیش آزمون و پس آزمون نشان داد که هر دو نوع بازخورد تاثیر بسزایی در دقت نوشتاری زبان آموزان دارد. هرچند بازخورد کامپیوتری دردقت نوشتاری زبان آموزان تاثیرداشت, شرکت کنندگان در گروه فرازبانی آزمون نهایی را با موفقیت بیشتری پشت سر گذاشتند. در نتیجه تاثیربازخورد فرازبانی نسبت به کامپیوتری چشمگیرتر بود. در پایان این تحقیق بحث ها و نتایج ارائه شده است. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طباطبایی، میرایوب، خاصه خان، کامه، قویدل نیا، نگین، و رمزی، صمد. (1396). بررسی تفاوت بین تاثیر بازخورد الکترونیکی و فرازبانی بر دقت نگارش زبان آموزان ایرانی. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی، 10(20 )، 151-168. SID. https://sid.ir/paper/181356/fa

    Vancouver: کپی

    طباطبایی میرایوب، خاصه خان کامه، قویدل نیا نگین، رمزی صمد. بررسی تفاوت بین تاثیر بازخورد الکترونیکی و فرازبانی بر دقت نگارش زبان آموزان ایرانی. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی[Internet]. 1396؛10(20 ):151-168. Available from: https://sid.ir/paper/181356/fa

    IEEE: کپی

    میرایوب طباطبایی، کامه خاصه خان، نگین قویدل نیا، و صمد رمزی، “بررسی تفاوت بین تاثیر بازخورد الکترونیکی و فرازبانی بر دقت نگارش زبان آموزان ایرانی،” پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی، vol. 10، no. 20 ، pp. 151–168، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/181356/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button