مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

674
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر میزان درک و تجربه مصححان بر سنجش مهارت نگارش در زبان دوم

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 87

چکیده

 آموزش مصححان در اعتبار سازه آزمون های نگارش بسیار حائز اهمیت است. دلیل این اهمیت این است که از طریق آموزش, مصححان به استفاده از توانایی دانش آموزان بجای معیارهای شخصی در ارزیابی مهارت نگارش تغییر رویه می دهند. با وجود آنکه مباحث زیادی در رابطه با سنجش مهارت نگارش مطرح شده, اما تحقیقات بسیار کمی به برسی نحوه نگرش مصححان و شیوه برخورد ایشان با برنامه آموزشی پرداخته اند. همچنین, مطالعات بسیار کمی تفاوتهای بین مصححان آموزش دیده و مصححان آموزش ندیده در ارزیابی مهارت نگارش را مورد برسی قرار داده اند. علاوه بر آن, مطالعات کمی در حوزه سنجش مهارت نگارش, از متد قبل و بعد آموزش استفاده کرده اند. در این تحقیق به برسی میزان تاثیر و نحوه عملکرد برنامه آموزشی بر روی مصححان با تجربه و مصححان بی تجربه پرداخته شد. 12 مصحح شرکت کننده در این مطالعه تعداد 45 برگه نگارش را در سه مرحله قبل, بعد و در خلال برنامه آموزشی تصحیح کردند. همچنین, این برگه ها توسط مربی دوره آموزشی به منظور استفاده به عنوان معیار سنجش نیز تصحیح شدند. یافته های این تحقیق نمایانگر وجود ناهماهنگی گسترده تری در میان مصححان بی تجربه نسبت به مصححان با تجربه در مرحله قبل از اجرای برنامه آموزشی بود. اما پس از اجرای برنامه آموزشی, نتایج از وجود هماهنگی بسیار بالاتری در میان مصححان بی تجربه در مقایسه با مصححان با تجربه در این مرحله از برنامه آموزشی حکایت دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بیژنی، هومن. (1389). بررسی تاثیر میزان درک و تجربه مصححان بر سنجش مهارت نگارش در زبان دوم. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی، 3(2 (پیاپی 7))، 67-87. SID. https://sid.ir/paper/181377/fa

    Vancouver: کپی

    بیژنی هومن. بررسی تاثیر میزان درک و تجربه مصححان بر سنجش مهارت نگارش در زبان دوم. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی[Internet]. 1389؛3(2 (پیاپی 7)):67-87. Available from: https://sid.ir/paper/181377/fa

    IEEE: کپی

    هومن بیژنی، “بررسی تاثیر میزان درک و تجربه مصححان بر سنجش مهارت نگارش در زبان دوم،” پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی، vol. 3، no. 2 (پیاپی 7)، pp. 67–87، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/181377/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button