نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    2 (پیاپی 7)
  • صفحات: 

    1-22
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    898
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

مطالعه حاضر در صدد بررسی رابطه بین نشانگرهای کلام متون زبانشناسی کاربردی در زبان انگلیسی با ترجمه آنهاست. این تحقیق می کوشد تا روشن می کند که آیا ترجمه نشانگرهای کلام صد درصد کارکرد و کارایی خود را همانند متون اصلی نشان می دهند و همچنین تا چه حد، این متون ترجمه شده کارکرد و کارایی متون اصلی را حفظ کرده اند. به همین منظور شش کتاب، که سه مورد کتابهای اصلی و سه مورد دیگر که ترجمه همان کتابهاست، مورد استفاده قرار گرفتند. از هر کتاب اصلی ده صفحه بصورت اتفاقی انتخاب شد. بعد از شناسایی نشانگرهای کلام در متون اصلی کارکرد آنها در مقایسه با متون ترجمه شده، توسط محقق و دو مترجم دیگر، با معیار ارزیابی ترجمه (1992) دکتر فرحزاد سنجیده شد. تحلیل انجام شده نشان داد که رابطه زیادی بین متون اصلی و متون ترجمه شده وجود دارد و متون ترجمه شده صد در صد کارکرد و کارایی متون اصلی را نشان نمی دهند. افزون بر این میتوان گفت که ترجمه متون در حد مناسب بوده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 898

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    2 (پیاپی 7)
  • صفحات: 

    23-49
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    837
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

با هدف نشان دادن نقش مهم گفتمان مطبوعات نوشتاری در انتقال ضمنی ایدولوژی غالب بر بافت گفتمان، تحقیق داده- محور حاضر تلاش کرده است مشخص کند که چطور تولید کنندگان گفتمان ویژگی های واژگانی تکرار و هم معنائی و ویژگی های دستوری و موضوعی مجهول سازی، اسم سازی و موضوع بندی مسندی راجهت انتقال طرز تفکر خاص جامعه خود به خوانندگان هدف به کار برده اند تا درک و برداشت مورد نظر خود از حادثه 11 سپتامبر 2001 را به آنها القاء کنند. با استفاده از روش تحلیل آماری مقایسه ای گفتمان مطبوعاتی نوشتاری داده های تحقیق از دو بافت امریکائی و سوری که از لحاظ ایداولوژی حاکم بر جامعه در دو قطب مخالف قرار دارند، تلاش بر این شد که مشخص شود چطور تولید کنندگان گفتمان رویکردهای موضوعی و واژگانی مختلف را به کار گرفته اند تا تصاویر و برداشت های کاملا متفاوت از حادثه را در اذهان خواننده ها متبادر کنند و به صورت ضمنی ایداولوژی حاکم بر جامعه خود را بر ذهن آنها غالب کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 837

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

برنجی سپیده

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    2 (پیاپی 7)
  • صفحات: 

    50-66
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    780
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

هوش هیجانی، استعدادی برای آگاهی، فهم و بیان خود، استعدادی برای آگاهی، فهم و ارتباط با دیگران، توانایی برای ارتباط با احساسات عمیق و توانایی برای سازگاری با تغییرات و حل مشکلات فردی و اجتمایی، به عنوان یک عامل اساسی و مهم در یادگیری یک زبان محسوب می شود به خاطر اینکه هوش هیجانی باعث افزایش روانی کلام می شود که هدف اصلی و نهایی در یادگیری یک زبان خارجی است. این مقاله در نظر دارد همبستگی بین هوش هیجانی و موفقیت تحصیلی دانشجویان را در کلاس های زبان خارجی دانشگاه آزاد اسلامی اسکو مورد بررسی قرار دهد. به منظور این هدف، 110 نفر از دانشجویان سال دوم و سوم در کلاس های زبان خارجی دانشگاه آزاد اسلامی اسکو در این بررسی شرکت کردند. در ابتدا از دانشجویان در اواسط ترم خواسته شد تا پرسشنامه مربوط به هوش هیجانی Bar-On (1997) را کامل کنند. بعد نمره های هوش هیجانی بر اساس دستورالعملهای ارائه شده توسط Bar-On (1997) محاسبه شد. در آخر نیمسال تحصیلی برای به دست آوردن میانگین نمره تحصیلی، امتحان پایان ترم با نمره 20 از دانشجویان به عمل آمد. در پایان درجه همبستگی بین هوش هیجانی و نمره میانگین تحصیلی محاسبه شد. نتیجه بررسی مشخص کرد که بین نمره کل هوش هیجانی و نمره میانگین تحصیلی همبستگی معنا داری وجود ندارد اما بین تعدادی از زیر مقیاس های هوش هیجانی و نمره میانگین تحصیلی ارتباط معنا داری وجود دارد. امید است که برنامه ریزهای تحصیلی و نویسندگان طرح درس عوامل عاطفی موثر در یادگیری زبان را در نوشتن طرح درس و یا آماده سازی مطالب درسی در نظر بگیرند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 780

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

بیژنی هومن

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    2 (پیاپی 7)
  • صفحات: 

    67-87
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    673
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

آموزش مصححان در اعتبار سازه آزمون های نگارش بسیار حائز اهمیت است. دلیل این اهمیت این است که از طریق آموزش، مصححان به استفاده از توانایی دانش آموزان بجای معیارهای شخصی در ارزیابی مهارت نگارش تغییر رویه می دهند. با وجود آنکه مباحث زیادی در رابطه با سنجش مهارت نگارش مطرح شده، اما تحقیقات بسیار کمی به برسی نحوه نگرش مصححان و شیوه برخورد ایشان با برنامه آموزشی پرداخته اند. همچنین، مطالعات بسیار کمی تفاوتهای بین مصححان آموزش دیده و مصححان آموزش ندیده در ارزیابی مهارت نگارش را مورد برسی قرار داده اند. علاوه بر آن، مطالعات کمی در حوزه سنجش مهارت نگارش، از متد قبل و بعد آموزش استفاده کرده اند. در این تحقیق به برسی میزان تاثیر و نحوه عملکرد برنامه آموزشی بر روی مصححان با تجربه و مصححان بی تجربه پرداخته شد. 12 مصحح شرکت کننده در این مطالعه تعداد 45 برگه نگارش را در سه مرحله قبل، بعد و در خلال برنامه آموزشی تصحیح کردند. همچنین، این برگه ها توسط مربی دوره آموزشی به منظور استفاده به عنوان معیار سنجش نیز تصحیح شدند. یافته های این تحقیق نمایانگر وجود ناهماهنگی گسترده تری در میان مصححان بی تجربه نسبت به مصححان با تجربه در مرحله قبل از اجرای برنامه آموزشی بود. اما پس از اجرای برنامه آموزشی، نتایج از وجود هماهنگی بسیار بالاتری در میان مصححان بی تجربه در مقایسه با مصححان با تجربه در این مرحله از برنامه آموزشی حکایت دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 673

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    2 (پیاپی 7)
  • صفحات: 

    88-118
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1075
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

مطالعات بسیاری در زمینه زبان واسطه زبان آموزان خارجی، حاکی از پیچیدگی سیستم حروف اضافه انگلیسی می باشد که دشواری فوق به دلائل متفاوتی چون انتقال از زبان اول، فقدان دانش کافی در زبان دوم و روابط پیچیده حروف اضافه با دیگر عناصر زبان دوم می باشد. هدف اصلی پژوهش فوق سنجش توانائی زبان آموزان ایرانی در رابطه با سه نوع حروف اضافه انگلیسی اعم از حروف اضافه مربوط به مفاهیم مکانی و غیر مکانی و حروف اضافه مربوط به ساختارهای اصطلاحی است. به عبارتی دیگر تحقیق فوق بر پنج هدف زیر متمرکز می باشد. اول: بررسی میزان تاثیر زبان اول دانشجویان بر دانش حروف اضافه آنها. دوم: بررسی رابطه بین دانش حروف اضافه دانشجویان در زبان انگلیسی و دانش زبان عمومی آنها که با یک تست تافل مورد بررسی قرار گرفته است. سوم: بررسی تفاوتهای موجود بین زبان آموزان در مورد چهار نوع حروف اضافه مکانی، اسمی، فعلی، و صفتی.چهارم: بررسی رابطه بین دانش حروف اضافه اصطلاحی دانشجویان که مختص به زبان انگلیسی می باشند و دیگر حروف اضافه مشترک بین فارسی و انگلیسی. پنجم: بررسی این امر که آیا دانش حروف اضافه اصطلاحی می تواند بین دانشجویان سال اول و دوم تمایز قائل شود. به منظور دستیابی به اهداف فوق شصت نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی رودهن در رشته مترجمی به عنوان نمونه انتخاب شدند. یک تست تافل برای سنجش دانش زبان عمومی دانشجویان مورد استفاده قرار گرفت. سه تست کتبی دیگر مربوط به گروه حروف اضافه مکانی، غیر مکانی و اصطلاحی اجرا گردید. نتایج به دست آمده حاکی از این بود که دانشجویان ایرانی به اندازه قابل توجهی دانش حروف اضافه زبان اول خود را به زبان انگلیسی منتقل می کنند. به علاوه ضریب همبستگی به دست آمده نشانگر رابطه معنا داری بین نمرات بدست آمده از تست کلی حروف اضافه و نمرات حاصله از آزمون تافل زبان انگلیسی بود. نتایج حاصله از آزمون t بین تست های مربوط به حروف اضافه مکانی، اسمی و صفتی در مورد زبان آموزان سال اول و دوم معنا دار بودند. در صورتی که نتایج حاصله از آزمون t نشانگر تفاوت معناداری بین دو گروه دانشجویان سال اول و دوم در حیطه دانش حروف اضافه اصطلاحی آنها نبودند. در نهایت نتایج حاصله از ضریب همبستگی آزمون حروف اضافه و سه زیر مجموعه آن نشانگر همبستگی قوی بین نمرات بدست آمده از این آزمونها بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1075

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    2 (پیاپی 7)
  • صفحات: 

    119-140
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    750
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

زنجیره های پرسش- پاسخ- بازخورد رایج ترین شبکه تعاملی در بافت کلاسی است. این زنجیره ها به صورت گسترده در مطالعات پیشین بررسی شده اند و تاثیر منفی آنها در مشارکت کلاسی دانش آموزان مکررا گزارش شده است (کاسپر 2006، کزدن 2001، الیس 1994). در تمامی این مطالعات زنجیره های پرسش- پاسخ- بازخورد عمدتا به عنوان الگوهای تعاملی ثابت و غیرقابل انعطاف در نظر گرفته شده اند. بر اساس داده های به دست آمده از ضبط ویدئویی از ده کلاس آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی که در قالب گفتگوکاوی تجزیه و تحلیل شده اند، این پژوهش گونه تغییر شکل یافته ای از این زنجیره تعاملی را مشاهده نمود که زنجیره پرسش- تقلا- پاسخ- بازخورد نام گذاری شده است. در این مطالعه نشان می دهیم که زنجیره های پرسش-تقلا- پاسخ- بازخورد حتی فرصت های محدود زنجیره های پرسش- پاسخ- بازخورد را از بین می برند. این کار پژوهشی به مدرسان زبان توصیه می کند که از استعمال زنجیره های پرسش-تقلا- پاسخ- بازخورد در کلاس های خود خودداری کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 750

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    2 (پیاپی 7)
  • صفحات: 

    141-162
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    643
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

تکنولوژی کامپیوتر به طراحان آزمون این امکان را داده است که بتوانند نسخه کامپیوتری آزمونهای سنتی ورقه ای را بوجود آورند. نسخه های جدید تستهای TOEFL and Cambridge IELTS, BULATS, KET, PET نمونه های خوبی از آزمونهای کامپیوتری هستند. از آنجا که این شیوه نوین آزمون می تواند فاکتورهای تعیین کننده جدیدی از قبیل روش (رسانه) ارائه آزمون، آشنایی با کامپیوتر و غیره را وارد مقوله سنجش زبان کند، این سوال ممکن است پیش بیاید که آیا دو روش آزمون کامپیوتری و ورقه ای بطور قابل مقایسه ای یک توانایی را می سنجند، و آیا می توان نمرات بدست آمده از این دو روش را بعنوان معادل یکدیگر بکار برد؟ در همین راستا تحقیق حاضر قابلیت قیاس نسخه های کامپیوتری و ورقه ای یک آزمون نگارش را بررسی می کند تا مشخص کند که آیا روش (رسانه) ارائه آزمون و نیز میزان آشنایی با کامپیوتر می تواند تغییری نا مرتبط با توانایی مد نظر (توانایی نگارش) را در نمرات ایجاد کند. داده های این تحقیق از برگزاری بخش نگارش آزمون PET در دو روش کامپیوتری و ورقه ای با 80 نفر زبان آموز ایرانی سطح متوسط بدست آمد. بعلاوه، با استفاده از یک پرسشنامه معتبر آشنایی با کامپیوتر، زبان آموزان به دو گروه "بیش آشنا" و "کم آشنا" با کامپیوتر تقسیم شدند. نتایج آزمون t گروههای مستقل نشان داد که از لحاظ آماری تفاوت معناداری بین نمرات زبان آموزان در آزمون نگارش کامپیوتری و ورقه ای وجود ندارد. نتایج آزمون t گروههای وابسته نیز حاکی از این بود که در در آزمون نگارش کامپیوتری از لحاظ آماری تفاوت معناداری بین نمرات زبان آموزان "بیش آشنا" و "کم آشنا" با کامپیوتر وجود ندارد. بر اساس نتایج تجزیه و تحلیل داده ها و نیز بررسی میزان همبستگی نمرات در دو روش کامپیوتری و ورقه ای اینگونه نتیجه گیری شد که این دو روش (رسانه) ارائه آزمون بطور قابل مقایسه ای یک توانایی را می سنجند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 643

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    2 (پیاپی 7)
  • صفحات: 

    163-181
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    857
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

مطالعه حاضر به بررسی تاثیر تکنیک حلقه ناظر بر عملکرد آزمون شوندگان در مهارت نوشتن می پردازد. در این مطالعه تعداد 20 آزمودنی در گروه کنترل و 18 نفر در گروه آزمایش شرکت داشتند. ابزار جمع آوری داده ها عبارت است از برگه نگارش، آزمون تعیین سطح آکسفورد، و مقیاس ارزیابی نگارش. از شرکت کنندگان در گروه آزمایش در خواست شد تا متنی را در خانه نوشته و نوشته های خود را به کلاس آورده تا توسط همکلاسی های شان و تحت نظارت معلم تصحیح گردند. در گروه شاهد، مقالات توسط معلم تصحیح شد. نتایج حاصل ازپیش آزمون نشان داد که شرکت کنندگان در دو گروه همگن، با توجه به سطح مهارت و همچنین توانایی نوشتن خود قرار گرفته اند. نتایج حاصل از پس آزمون نشان داد که توانایی نوشتن شرکت کنندگان در گروه آزمایش در طی این مطالعه بهبود یافته است. علاوه بر این، تکنیک حلقه ناظر تاثیر مثبت و قابل توجهی در توانایی نوشتن شرکت کنندگان نشان داد. این یافته ها پیامدهای آموزشی برای قرار دادن این مدل جدید بازخورد تعاملی در کلاس های آموزش مهارت نگارش نوشتن پیشنهاد می کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 857

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

ربیعی میترا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    2 (پیاپی 7)
  • صفحات: 

    182-204
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    960
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

در سالهای اخیر، آموزش مهارت نوشتاری از توجه صرف بر نتیجه امر بیشتر بر روند نوشتار تاکید دارد. در این رویکرد، بازخورد که عبارت است از فراهم آوردن مجموعه ای از اطلاعات از سوی خواننده به نویسنده متن از نقش بسیار مهمی برخوردار است. تحقیق حاضر، به تاثیر دو نوع بازخورد مکتوب معلم وهم آموز بر کیفیت کلی مهارت نوشتاری زبان آموزان می پردازد. بدین منظور، از میان 98 زبان آموز ایرانی که متوسط سنی آنها بین 22 تا 25 سال بود و همگی در رشته کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی تحصیل می کردند، 60 نفر آنها بر اساس نمره آزمون استاندارد زبان (OPT) و یک نمونه پاراگراف توضیحی با تاکید بر ذکر دلایل انتخاب و به سه گروه متجانس 20 نفری تقسیم شدند. کلیه شرکت کنندگان ملزم به نوشتن پیرامون پنج موضوع در طول یک ترم تحصیلی (15 هفته) بودند. نوشتن در مورد هر موضوع به طور کامل سه هفته به طول انجامید. هفته اول: نوشتن موضوع با نظارت معلم و در محیط کلاس درس، هفته دوم، ارائه بازخورد از سوی معلم یا هم آموز و هفته سوم، بازنویسی متن اولیه بر اساس بازخورد دریافتی. سپس کلیه دست نوشته ها، قبل و بعد از دریافت بازخورد، به شیوه جزئی نگر نمره گذاری شدند. نتایج بدست آمده حاکی از آن است که اولا : دریافت بازخورد مکتوب تاثیر به سزایی بر کیفیت نوشتار زبان آموزان داشته است و دوما: از میان دو منبع فراهم کننده بازخورد – معلم و هم آموز – زبان آموزان از بازخوردهای معلم خود بیشتر بهره برده اند. از دیگر نتایج این مطالعه می توان به نقش متفاوت زبان آموزان در شیوه ارتباطی آموزش زبان دوم اشاره داشت که طی آن به عنوان افراد مستقل به ایفای نقش پرداخته و به نوشته های سایر هم کلاسی های خود واکنش نشان داده و سعی در فراهم نمودن پاسخی مناسب می نمایند و به این ترتیب بر میزان و ساختار معلومات زبان دوم خود می افزایند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 960

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    2 (پیاپی 7)
  • صفحات: 

    205-219
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    795
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

تحقیق انجام شده تلاشی بود برای فهمیدن این موضوع که آیا تفاوت معناداری بین موضوعات شنیداری معتبر و نوع ساده شده آن بر روی درک شنیداری زبان آموزان ایرانی وجود دارد. بدین منظور دو گروه 30 نفره از 250 زبان آموز مجتمع علمی فرهنگی علامه طباطبایی انتخاب شدند. این دو گروه پس از برگزاری آزمون تعیین سطح (تهیه شده بوسیله دانشگاه آکسفورد و کمبریج) بر مبنای سطح متوسط انتخاب شدند. سپس آزمون شنیداری تافل برگزار شد تا دانش آموزانی که بین 1+ و 1- انحراف از میانگین قرار می گیرند انتخاب شوند. 65 دانش آموز در این دامنه قرار گرفتند که 60 نفر از آنها بطور تصادفی در 2 گروه ذکر شده قرار گرفتند. یک گروه از آزمودنی ها موضوعات شنیداری معتبر را می شنیدند و گروه دیگر به نوع ساده شده همان موضوعات گوش می دادند. به آزمودنی ها کتاب تاپ ناچ سطح 3 تدریس می شد. آزمودنی ها پس از شنیدن به سوالات درک مطلب پاسخ می دادند. در پایان دوره (10 جلسه) نمرات آنها بوسیله آزمون تی مقایسه می شد. نتایج نشان داد که دانش آموزان در ارائه موضوعات شنیداری ساده شده نسبت به نوع معتبر آن نمره بالاتری کسب کردند. همچنین یک پرسشنامه انگیزشی در ابتدا و انتهای دوره به آزمودنی ها جهت سنجش انگیزه آنها نسبت به موضوعات شنیداری معتبر و نوع ساده شده آن ارائه شد. نتایج حاکی از آن بود که تفاوت معنا داری در انگیزه زبان آموزان ایرانی نسبت به موضوعات شنیداری معتبر و نوع ساده شده آن وجود ندارد

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 795

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button