مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

987
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

روش آزمونی و روایی آزمونهای شنیداری

صفحات

 صفحه شروع 99 | صفحه پایان 121

کلیدواژه

پر کردن جای خالی در خلاصه متن (آزمون شنیداری cloze خلاصهQ2

چکیده

 در حیطه آزمون سازی و اندازه گیری, ارزیابی مهارت های شنیداری, علیرغم اهمیت بالای آن, کمتر مورد توجه و درک متخصصین قرار گرفته و از پیشرفت کمتری نسبت به آنها برخوردار بوده است. اهمیت این حیطه بیشتر ریشه در تاثیرات بازگشتی آن روی تمرین های کلاسی دارد. با توجه به نقش شایان توجه آزمون های شنیداری در اندازه گیری معلومات زبانی فراگیرندگان, از آن ها انتظار میرود که از روایی سازه ای بالایی برخوردار باشند. پژوهش حاضر به منظور بررسی روایی سازه ای سه نوع متفاوت از آزمون های شنیداری شامل آزمون های چهار جوابی, پر کردن جای خالی در خلاصه متن, و پر کردن در متن دست نخورده با هدف اندازه گیری مهارت شنیدن فراگیران زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی انجام شد. برای دستیابی به هدف تحقیق, سه متن با سطح دشواری نسبتا یکسان برای ساخت نه آزمون شنیدن برای درک مفهوم مورد استفاده قرار گرفتند. سپس این آزمون ها بر اساس طرح موازنه ای به 91 زبان آموز همگون داده شدند. تحلیل آماری داده ها نشان داد که آزمون چهارجوابی از بالاترین میزان روایی سازه ای برخوردار بود. بعلاوه, بعد از مقایسه نتایج آزمون ها با استفاده از آزمون ANOVA یکطرفه, نتیجه گرفته شد که آزمون پر کردن جای خالی در متن دست نخورده از همه آزمون ها دشوارتر و آزمون چهارجوابی از همه آن ها برای شرکت کنندگان در پژوهش آسان تر بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خویینی، خسرو، و پایدارنیا، سارا. (1390). روش آزمونی و روایی آزمونهای شنیداری. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی، 4(1 (پیاپی 8))، 99-121. SID. https://sid.ir/paper/181395/fa

    Vancouver: کپی

    خویینی خسرو، پایدارنیا سارا. روش آزمونی و روایی آزمونهای شنیداری. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی[Internet]. 1390؛4(1 (پیاپی 8)):99-121. Available from: https://sid.ir/paper/181395/fa

    IEEE: کپی

    خسرو خویینی، و سارا پایدارنیا، “روش آزمونی و روایی آزمونهای شنیداری،” پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی، vol. 4، no. 1 (پیاپی 8)، pp. 99–121، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/181395/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا