مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

598
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

574
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

توسعه الگوی اجرای دروس آموخته شده در سامانه مدیریت دانش

صفحات

 صفحه شروع 101 | صفحه پایان 132

چکیده

 یکی از ارزشمندترین دارایی های موجود و قابل تسخیر در پروژه ها, دانش و تجارب به دست آمده در حین اجرای آن ها می باشد. این تجارب در صورت استفاده, فراهم کننده شرایط مناسب تر در اجرای پروژه های بعدی از نظر زمانی, هزینه ای و کیفی خواهد بود. اما به دلیل ضعف حافظه پروژه ها, در صورت عدم شناسایی, کسب و انتشار مناسب, این تجارب با اتمام پروژه کم کم به فراموشی سپرده می شوند. به همین منظور در این تحقیق از یک سو با بررسی 1. ادبیات مدیریت دانش, 2. الگوهای مدیریت دانش, 3. مقایسه الگوهای مدیریت دانش و 4. استخراج معیارهای موفقیت از منابع مورد مطالعه, و از سوی دیگر مطالعه سازمان سپانیر و استخراج الزامات این سازمان در سامانه مدیریت دانش به عنوان مطالعه موردی این تحقیق, ابتدا از میان الگوهای مدیریت دانش که در ادبیات موضوع معرفی شده اند الگوی به عنوان الگو پایه در تحقیق انتخاب گردیده است. سپس الگوی پایه با توجه به سایر مطالعات ادبیات موضوع از دو منظر توسعه یافته است, 1. از نظر فرآیندهای عملیاتی و ارتباط دقیق تر فرآیندهای الگو, 2. از نظر توجه به آماده سازی زیرساخت لازم برای اجرای الگوی مدیریت دانش. الگوی توسعه یافته در ادامه در دو مرحله (1. ارائه الگو به 7 نفر از خبرگان 2. طراحی پرسشنامه و اخذ نظر 34 نفر از خبرگان دانشگاهی و سازمانی) اعتبارسنجی گردیده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نورنگ، احمد، فیروزشاهی، محسن، و احمدوند، علی محمد. (1393). توسعه الگوی اجرای دروس آموخته شده در سامانه مدیریت دانش. مطالعات مدیریت راهبردی، 5(18 )، 101-132. SID. https://sid.ir/paper/181639/fa

    Vancouver: کپی

    نورنگ احمد، فیروزشاهی محسن، احمدوند علی محمد. توسعه الگوی اجرای دروس آموخته شده در سامانه مدیریت دانش. مطالعات مدیریت راهبردی[Internet]. 1393؛5(18 ):101-132. Available from: https://sid.ir/paper/181639/fa

    IEEE: کپی

    احمد نورنگ، محسن فیروزشاهی، و علی محمد احمدوند، “توسعه الگوی اجرای دروس آموخته شده در سامانه مدیریت دانش،” مطالعات مدیریت راهبردی، vol. 5، no. 18 ، pp. 101–132، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/181639/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button