Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    18
  • صفحات: 

    17-35
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    817
  • دانلود: 

    632
چکیده: 

شرکت های کوچک و میانه (SME) که از پایه های رشد اقتصادی کشورها محسوب می شوند، ویژگی های منحصر به فردی دارند که برندسازی آن ها را از سازمان های بزرگ جدا می نماید و تحقیقات برند در این شرکت ها به دنبال بررسی تأثیر ویژگی های آن ها بر فرآیند ایجاد و حفظ برند است. تحقیقات نشان داده که شرکت کوچک و میانه متأثر از شخص کارآفرین است و به همین شکل، برند آن نیز متأثر از ویژگی های کارآفرین و بنیانگذار می باشد [44، 26، 13]. در همین راستا، برند شخصی که مفهومی دربردارنده ی خصوصیات و ارزش های فردی و وابسته به نقش است، به عنوان چارچوبی برای تبیین نقش شخص کارآفرین بر برند شرکت کوچک و میانه به کار گرفته شده است. الگوی مفهومی این تحقیق از بررسی مطالعات، مصاحبه های نیمه ساخت یافته و گروه کانون با تعدادی از کارآفرینان موفق استخراج گشته، از طریق پرسشنامه میان 119 شرکت کارآفرینانه در استان تهران به عنوان یکی از بزرگترین مراکز شرکت های کوچک و میانه و استان یزد به عنوان یکی از مراکز کسب وکارهای خصوصی کوچک، توزیع شده و سپس نتایج با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری تحلیل گشته است. نتایج تحقیق، نقش برند شخصی کارآفرین بر برند فراگیر شرکت های کوچک و میانه در این دو استان را از طریق متغیر میانجی اثر کارآفرین تأیید نموده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 817

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 632 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    18
  • صفحات: 

    37-57
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    593
  • دانلود: 

    575
چکیده: 

ادغام و اکتساب ها را می توان در حوزه ی مدیریت راهبردی سازمان ها یافت، این رخدادها نمودی از راهبردهای سازمانی، مدیریتی و مالی در زمینه ی خرید، فروش و ترکیبسازمان ها است. تحقیق حاضر با هدف بررسی عوامل پیش برنده ادغام و اکتساب در میان تعاونی های کشاورزی انجام شد. تحقیق حاضر به روش توصیفی همبستگی انجام و داده های مورد نیاز به روش پیمایش گردآوری گردید. جامعه ی آماری تحقیق را مدیران تعاونی های کشاورزی استان های غربی کشور بوده اند که با استفاده از جدول کرجسی و مورگان در نهایت 157 نفر به صورت در دسترس انتخاب شدند. ابزار تحقیق پرسشنامه ای بود که برای اندازه گیری عوامل پیش برنده طراحی شد. روایی آن توسط پانل متخصصان تأیید شد. به منظور بررسی پایایی آن نیز از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد که مقدار 80/0 نشان از مناسب بودن پایایی ابزار داشت. به منظور داده پردازی از روش الگوسازی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد تعاونی های کشاورزی به دلیل کمبود توان فنی و انسانی و به تبع آن افت توان رقابتی به شدت تمایل به ادغام و اکتساب دارند. افزایش نیاز روز افزون به کنترل رقبا و همچنین تکمیل زنجیره ی تأمین از زمینه های دیگر مهم در تأمین انگیزه تعاونی های کشاورزی برای ادغام و اکتساب است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 593

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 575 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    18
  • صفحات: 

    59-72
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    535
  • دانلود: 

    644
چکیده: 

انگیزه اصلی این پژوهش بررسی تأثیر کیفیت حسابرسی بر ارزش گذاری سهام در عرضه های عمومی اولیه می باشد. در این پژوهش ارزش گذاری زیر قیمت به عنوان متغیر وابسته و اندازه ی مؤسسه ی حسابرسی و دوره ی تصدی حسابرس (معیارهای کیفیت حسابرسی) به عنوان متغیر مستقل در نظر گرفته شده اند. این پژوهش به بررسی این موضوع می پردازد که آیا می توان گفت در شرکت هایی که از کیفیت حسابرسی بالاتری برخوردار بوده، ارزش گذاری زیر قیمت در آن ها در هنگام عرضه ی عمومی اولیه کمتر می باشد؟ نتایج آماری حاصل از تجزیه وتحلیل داده های وابسته به 102 شرکت که در طی سال های 1380 تا 1390 اقدام به عرضه ی عمومی اولیه سهام در بورس اوراق بهادار تهران نموده، مبین ارتباط معکوس (منفی) معنادار میان ارزش گذاری زیر قیمت و معیارهای کیفیت حسابرسی (اندازه ی مؤسسه حسابرسی، دوره ی تصدی حسابرس) در شرکت های مورد بررسی در سطح اطمینان 95% می باشد. نتایج این تحلیل نشان می دهد که در شرکت هایی که دارای کیفیت بالای حسابرسی بوده اند، میزان ارزش گذاری زیر قیمت به طور معناداری کمتر از سایر شرکت ها بوده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 535

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 644 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    18
  • صفحات: 

    73-99
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1500
  • دانلود: 

    1719
چکیده: 

هدف این پژوهش بررسی اثرات تفکر سیستمی بر استقرار مدیریت دانش شرکت های مستقر در حوزه ی انرژی است. این پژوهش استقرار مدیریت دانش را در متن موضوع تفکر سیستمی بررسی کرده، طوری که عامل های مؤثر بر موفقیت یا شکست آن می تواند بهتر درک و شناخته شود. جهت سنجش تفکر سیستمی از مدل گلدمن شامل سلسله مراتب سازمانی، چند پایانی، وابستگی اجزاء مبهم، ارتباط محیطی و کل نگری استفاده شده است. برای سنجش این ابعاد از پرسشنامه ی گلدمن بهره گرفته شده است و برای سنجش مدیریت دانش به عنوان متغیر وابسته از Shu-Hsien Liao & Chi-chuan Wu (2010) استفاده شده است. جامعه ی آماری پژوهش کارشناسان، مدیران میانی و مدیران عالی شرکت های مستقر در حوزه ی انرژی در داخل کشور می باشند که از این جامعه ی آماری 291 نفر مورد بررسی قرار گرفتند. به منظور بررسی اثرات میان متغیرهای پژوهش از تکنیک مدل یابی معادلات ساختاری و نرم افزار LISREL استفاده شده است. نتایج شاخص های مطلوبیت برازش مانند RMSEA، GFI و AGFI نشان دهنده ی برازش خوب مدل و قابل استفاده بودن نتایج است. بر این اساس نتایج به دست آمده حاکی از آن است که ابعاد تفکر سیستمی دارای اثری معنادار و مستقیم بر مدیریت دانش می باشند. نهایتاً اینکه پیشنهادهایی در پایان پژوهش ارائه شده است. هدف این پژوهش بررسی اثرات تفکر سیستمی بر استقرار مدیریت دانش شرکت های مستقر در حوزه ی انرژی است. این پژوهش استقرار مدیریت دانش را در متن موضوع تفکر سیستمی بررسی کرده، طوری که عامل های مؤثر بر موفقیت یا شکست آن می تواند بهتر درک و شناخته شود. جهت سنجش تفکر سیستمی از مدل گلدمن شاملسلسله مراتب سازمانی، چند پایانی، وابستگی اجزاء مبهم، ارتباط محیطی و کل نگری استفاده شده است. برای سنجش این ابعاد از پرسشنامه ی گلدمن بهره گرفته شده است و برای سنجش مدیریت دانش به عنوان متغیر وابسته از Shu-Hsien Liao & Chi-chuan Wu (2010)استفاده شده است. جامعه ی آماری پژوهشکارشناسان، مدیران میانی و مدیران عالی شرکت های مستقر در حوزه ی انرژی در داخل کشور می باشند که از این جامعه ی آماری 291 نفر مورد بررسی قرار گرفتند. به منظور بررسی اثرات میان متغیرهای پژوهش از تکنیک مدل یابی معادلات ساختاری و نرم افزار LISRELاستفاده شده است. نتایج شاخص های مطلوبیت برازش مانندRMSEA، GFI و AGFI نشان دهنده ی برازش خوب مدل و قابل استفاده بودن نتایج است. بر این اساس

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1500

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1719 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    18
  • صفحات: 

    101-132
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    598
  • دانلود: 

    574
چکیده: 

یکی از ارزشمندترین دارایی های موجود و قابل تسخیر در پروژه ها، دانش و تجارب به دست آمده در حین اجرای آن ها می باشد. این تجارب در صورت استفاده، فراهم کننده شرایط مناسب تر در اجرای پروژه های بعدی از نظر زمانی، هزینه ای و کیفی خواهد بود. اما به دلیل ضعف حافظه پروژه ها، در صورت عدم شناسایی، کسب و انتشار مناسب، این تجارب با اتمام پروژه کم کم به فراموشی سپرده می شوند. به همین منظور در این تحقیق از یک سو با بررسی 1. ادبیات مدیریت دانش، 2. الگوهای مدیریت دانش، 3. مقایسه الگوهای مدیریت دانش و 4. استخراج معیارهای موفقیت از منابع مورد مطالعه، و از سوی دیگر مطالعه سازمان سپانیر و استخراج الزامات این سازمان در سامانه مدیریت دانش به عنوان مطالعه موردی این تحقیق، ابتدا از میان الگوهای مدیریت دانش که در ادبیات موضوع معرفی شده اند الگوی به عنوان الگو پایه در تحقیق انتخاب گردیده است. سپس الگوی پایه با توجه به سایر مطالعات ادبیات موضوع از دو منظر توسعه یافته است، 1. از نظر فرآیندهای عملیاتی و ارتباط دقیق تر فرآیندهای الگو، 2. از نظر توجه به آماده سازی زیرساخت لازم برای اجرای الگوی مدیریت دانش. الگوی توسعه یافته در ادامه در دو مرحله (1. ارائه الگو به 7 نفر از خبرگان 2. طراحی پرسشنامه و اخذ نظر 34 نفر از خبرگان دانشگاهی و سازمانی) اعتبارسنجی گردیده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 598

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 574 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    18
  • صفحات: 

    133-153
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    737
  • دانلود: 

    662
چکیده: 

مشتریان رضایت مندی که همچنان وفادار باقی می مانند، دوباره اقدام به خرید کرده و مشتریان دیگر را نیز دعوت به خرید از شرکت می کنند، در چنین شرایطی بانک ها توجه ویژه ای نسبت به بهبود کیفیت خدمات الکترونیکی خود جهت افزایش رضایت مشتریان و ایجاد وفاداری به نام تجاری خود دارند. در این راستا پژوهش حاضر با هدف شناسایی، توصیف و بررسی مهم ترین عوامل تأثیرگذار کیفیت خدمات بانکداری الکترونیکی بر وفاداری به نام تجاری و رضایت مشتریان در بانک ها می باشد و در نهایت با بررسی رابطه میان ابعاد این سه متغیر، راهکارهایی ارائه شده است. مدل ارائه شده بر حسب مدل های کیفیت خدمات الکترونیکی، وفاداری به نام تجاری و رضایت مشتری می باشد. به همین منظور پرسشنامه با استفاده از مدل سروکوال مشتریان و بهره گیری از متغیرهای تأثیرگذار بر کیفیت خدمات خدمات الکترونیک طراحی و با توزیع در سه شعبه برتر بانک کشاورزی در تهران، 191 پرسشنامه جمع آوری شد. نتایج بر اساس تحلیل رگرسیون و همبستگی گویای آن است که توجه بیشتر در بلندمدت بر بهبود کیفیت خدمات الکترونیکی، باعث وفاداری و رضایت بیشتر مشتریان می شود که این مهم باعث سود بیشتر، جایگاه بهتر بانک می شود. مشتریان رضایتمندی که همچنان وفادار باقی می مانند، دوباره اقدام به خرید کرده و مشتریان دیگر را نیز دعوت به خرید از شرکت می کنند، در چنین شرایطی بانک ها توجه ویژه ای نسبت به بهبود کیفیت خدمات الکترونیکی خود جهت افزایش رضایت مشتریان و ایجاد وفاداری به نام تجاری خود دارند. دراینراستاپژوهشحاضرباهدفشناسایی، توصیف و بررسی مهم ترینعواملتأثیرگذار کیفیت خدمات بانکداری الکترونیکیبر وفاداری به نام تجاری و رضایت مشتریان در بانک ها می باشد و در نهایتبا بررسی رابطه میان ابعاد این سه متغیر، راهکارهایی ارائه شده است. مدلارائهشدهبرحسبمدل های کیفیت خدمات الکترونیکی، وفاداری به نام تجاری و رضایت مشتری می باشد. بههمینمنظورپرسشنامه بااستفادهازمدلسروکوال مشتریانوبهره گیریازمتغیرهایتأثیرگذاربر کیفیت خدمات خدماتالکترونیکطراحیوبا توزیع در سه شعبهبرتربانک کشاورزی در تهران، 191 پرسشنامه جمع آوری شد. نتایج بر اساس تحلیل رگرسیون و همبستگیگویای آن است که توجه بیشتر در بلندمدت بر بهبود کیفیت خدمات الکترونیکی، باعث وفاداری و رضایت بیشتر مشتریان می شود که این مهم باعث سود بیشتر، جایگاه بهتر بانک می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 737

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 662 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    18
  • صفحات: 

    155-175
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    497
  • دانلود: 

    593
چکیده: 

این مطالعه به دنبال تعیین درجه ی اثرگذاری نوآوری دانش فنی و راهبرد رقابتی بر عملکرد صادراتی شرکت های SME موجود در بخش صنعت بلور و شیشه سازی، با در نظر گرفتن نقش محیط رقابتی اثرات فوق، است. چارچوب مفهومی این تحقیق بر اساس هدف اصلی تحقیق که شناخت نوع رابطه ی میان متغیرهای فوق باشد، توسعه یافته است. نمونه ی تحقیق دراین مطالعه شامل 87 شرکت در صنعت بلور و شیشه سازی است. با استفاده از پرسشنامه های ساختار یافته، داده ها از طریق پست الکترونیکی و همچنین مصاحبه با کارکنان و مدیران ارشد جمع آوری گردید. نتایج نشان می دهد که راهبرد رقابتی و نوآوری دانش فنی هر دو بر عملکرد صادراتی اثرگذارند؛ اما میزان تأثیر نوآوری دانش فنی بر عملکرد صادراتی بیشتر از به کارگیری نوع راهبرد است. همچنین یافته ها حاکی از آن است که رابطه ی معناداری میان نوع راهبرد و نوآوری این شرکت ها وجود دارد. از طرف دیگر، یافته ها نشان می دهد که محیط تأثیر معناداری بر روابط میان متغیرهای برونزا (انواع راهبرد و نوآوری دانش فنی) و متغیر درونزا (عملکرد صادراتی) دارد و این امر روابط را تعدیل می کند. این مطالعه به دنبال تعیین درجه ی اثرگذاری نوآوری دانش فنی و راهبرد رقابتی بر عملکرد صادراتی شرکت های SME موجود در بخش صنعت بلور و شیشه سازی، با در نظر گرفتن نقش محیط رقابتی اثرات فوق، است. چارچوب مفهومی این تحقیق بر اساس هدف اصلی تحقیق که شناخت نوع رابطه ی میان متغیرهای فوق باشد، توسعه یافته است. نمونه ی تحقیق دراین مطالعه شامل 87 شرکت در صنعت بلور و شیشه سازی است. با استفاده از پرسشنامه های ساختار یافته، داده ها از طریق پست الکترونیکی و همچنین مصاحبه با کارکنان و مدیران ارشد جمع آوری گردید. نتایج نشان می دهد که راهبرد رقابتی و نوآوری دانش فنی هر دو بر عملکرد صادراتی اثرگذارند؛ اما میزان تأثیر نوآوری دانش فنی بر عملکرد صادراتی بیشتر از به کارگیری نوع راهبرد است. همچنین یافته ها حاکی از آن است که رابطه ی معناداری میان نوع راهبرد و نوآوری این شرکت ها وجود دارد. از طرف دیگر، یافته ها نشان می دهد که محیط تأثیر معناداری بر روابط میان متغیرهای برونزا (انواع راهبرد و نوآوری دانش فنی) و متغیر درونزا (عملکرد صادراتی) دارد و این امر روابط را تعدیل می کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 497

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 593 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    18
  • صفحات: 

    177-200
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    541
  • دانلود: 

    655
چکیده: 

شرایط حال حاضر اقتصاد ایران و رویارویی بنگاه ها با رکود، کمبود تقاضا و مشکلات متعدد نقدینگی، ضرورت توجه به ابعاد رضایت مشتریان و وفادارسازی ایشان به منظور به دست آوردن اطمینان از ورود جریان های نقدی کمابیش پایدار به بنگاه و نیز کاهش هزینه های بازاریابی و افزایش اثربخشی آن به کمک تبلیغات دهان به دهان مثبتِ مشتریان راضی و وفادار را آشکار می سازد. هدف این پژوهش بررسی رابطه ی میان منافع مصرف کننده، رضایت و وفاداری مشتریان نسبت به فرآورده های شرکت هاکوپیان (فعال در صنعت پوشاک) و تأثیر آن در تبلیغات دهان به دهان مثبت درباره ی فرآورده های این شرکت است. این پژوهش از نظر نوع داده های به کاررفته، پژوهشی کمی است. از نظر هدف پژوهش، پژوهش همبستگی است که به دنبال توصیف رابطه میان منافع، رضایت و وفاداری مشتریان نسبت به محصولات و فروشگاه های هاکوپیان است. از سوی دیگر، این پژوهش از نظر نتیجه، پژوهشی کاربردی به شمار می آید. روش گردآوری داده ها در این پژوهش، پیمایش با پرسشنامه ی بسته است. این پ‍ ژوهش در فروشگاه های هاکوپیان که در شهر تهران قرار دارد اجراشده و پرسشنامه به وسیله ی مشتریان این فروشگاه ها تکمیل شده است. با آزمون فرضیه ها، مشخص شد که برطرف شدن نیاز و منافع احساسی که خریداران به دست می آورند باعث رضایت آنان از فرآورده های و فروشگاه های هاکوپیان شده و رضایت آنان نیز مایه وفاداری نگرشی، وفاداری رفتاری و تبلیغات دهان به دهان مثبت می شود. بنابراین شرکت باید به طرق گوناگون نیازهای مشتریان را برآورده نماید و محیطی مناسب برای مشتریان فراهم سازد تا آنان خشنودی و رضایت را نیز کسب کنند. در نهایت، رضایت و وفاداری نگرشی و رفتاری مشتریان حاصل شده و مشتریان از شرکت و محصولات و فروشگاه های آن تبلیغات مثبت می کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 541

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 655 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    18
  • صفحات: 

    201-227
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    640
  • دانلود: 

    518
چکیده: 

این پژوهش به دنبال ارزیابی عوامل مؤثر بر ادراک دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی از شناسه (نما نام) این دانشگاه و ارائه الگویی در راستای مدیریت مؤثر راهبردی شناسه دانشگاه است. بدین منظور تأثیر متغیرهای تعهد شناسه، ماهیت شناسه و نمودهای خارجی مورد ارزیابی واقع شد. جامعه آماری این پژوهش همگی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی بوده اند که با به کارگیری فرمول تعیین گنجایش نمونه کوکران تعداد 372 نفر به عنوان نمونه تعیین گردید و برای نمونه گیری از روش غیر تصادفی نمونه در دسترس استفاده شده است. داده ها به وسیله پرسشنامه استاندارد گردآوری و با استفاده از SPSS. 21 به تعیین آلفای کرونباخ اقدام شد و از روش آماری تحلیل همبستگی و معادلات ساختاری و نرم افزار AMOS. 21 جهت تحلیل داده ها استفاده شده است. بازده ها نشان داد از میان عوامل مورد بررسی عامل تعهد شناسه و ماهیت شناسه بر دریافت شناسه دانشگاه شهید بهشتی موثرند اما عامل نمودهای خارجی-نمادین تاثیری بر دریافت شناسه ندارد. از نتایج این تحقیق می توان برای شناسایی نقاط ضعف شناسه دانشگاه شهید بهشتی و ایجاد راهبردهایی برای رفع آن و بهبود هرچه بیشتر تصویر دانشگاه در اذهان جامعه استفاده کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 640

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 518 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button