مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

661
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

731
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تدوین الگوی توسعه ی صادرات سنگ های تزئینی کارشده ایران

صفحات

 صفحه شروع 227 | صفحه پایان 267

چکیده

 هدف این مقاله ارائه الگوی صادرات سنگ های تزئینی فرآوری شده ایران به کشورهای هم جوار برای بهبود و توسعه ی صادرات آن است. توجه به الگوی رفتاری تقاضای مصرف کنندگان خارجی می تواند در موفقیت راهبردهای توسعه ی صادرات هر کشور عرضه کننده کالا, نقش مؤثری ایفا نماید. از این رو با بررسی پیشینه علمی حوزه صادرات و تجارت خارجی کشورها, شش عامل اصلی تأثیرگذار بر توسعه ی صادرات این کالا شامل: عوامل مدیریتی, راهبردهای بازاریابی, فعالیت های اجرایی, منابع مالی و انسانی, فرآوری سنگ و عوامل برون سازمانی جهت این تحقیق انتخاب گردید. سپس, داده ها از دو گروه خبرگان صنعت سنگ ایران و تولید و صادرکنندگان, جمع آوری شده و برای جمع آوری و تحلیل داده های گروه اول از روش های کیفی (مصاحبه های عمیق) و جهت گروه دوم, از روش های کمی از طریق طراحی پرسشنامه ای مشتمل بر 36 سؤال استفاده شد. نتایج نشان دادند که تأثیرعامل فعالیت های اجرایی (روند انجام صادرات پس از تولید) ازنظر هر دو گروه در رتبه اول قرار دارد. در مرتبه بعدی, خبرگان به عوامل مالی و انسانی تأکید داشتند درحالی که ازنظر تولید و صادرکنندگان, عامل فرآوری سنگ به عنوان الویت دوم مؤثر بر توسعه ی صادرات سنگ های تزئینی فرآوری شده ایران شناخته می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    روستا، احمد، حمیدی زاده، محمدرضا، حسینی، سیدمحمود، و لرپری زنگنه، اکبر. (1394). تدوین الگوی توسعه ی صادرات سنگ های تزئینی کارشده ایران. مطالعات مدیریت راهبردی، 6(23 )، 227-267. SID. https://sid.ir/paper/181677/fa

    Vancouver: کپی

    روستا احمد، حمیدی زاده محمدرضا، حسینی سیدمحمود، لرپری زنگنه اکبر. تدوین الگوی توسعه ی صادرات سنگ های تزئینی کارشده ایران. مطالعات مدیریت راهبردی[Internet]. 1394؛6(23 ):227-267. Available from: https://sid.ir/paper/181677/fa

    IEEE: کپی

    احمد روستا، محمدرضا حمیدی زاده، سیدمحمود حسینی، و اکبر لرپری زنگنه، “تدوین الگوی توسعه ی صادرات سنگ های تزئینی کارشده ایران،” مطالعات مدیریت راهبردی، vol. 6، no. 23 ، pp. 227–267، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/181677/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button