مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

532
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

583
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین راهبرد بازمهندسی اثربخشی رشته مدیریت در آموزش عالی

صفحات

 صفحه شروع 79 | صفحه پایان 105

چکیده

 مواجهه با مسائل پیچیده اجرایی و کسب تجربه, از یک سو و آشنایی و نقد نظریه ها و رویکردهای مدیریتی, از سوی دیگر, در پرورش مدیران اثربخش, ایفای نقش می کنند. تربیت مدیر در دانشگاه ها, منوط به شناخت و به کارگیری عوامل مرتبط با اثربخشی رشته مدیریت است. در این مقاله, از طریق مصاحبه با صاحب نظران و خبرگان مدیریت, 30 مؤلفه مرتبط با اثربخشی رشته مدیریت شناسایی و از میان آن ها, چهار مؤلفه شامل فرآیند آموزش-یادگیری, نظام پذیرش دانشجو, ساختار و محتوای آموزش, ترکیب و نظام ارتقای اعضای هیئت علمی مدیریت, به عنوان متغیرهای آشکار و در قالب متغیر مکنون بازمهندسی راهبردی فرآیندهای آموزش و 24 شاخص, مورد تجزیه وتحلیل قرارگرفته است. بدین منظور, بین 250 نفر از اساتید و دانشجویان دکتری مدیریت در تهران پرسشنامه هایی توزیع و جمع آوری گردید. در تحلیل داده ها روابط میان متغیرها و اثربخشی مدیریت, به عنوان متغیر وابسته, از طریق فنون تحلیل عاملی تأییدی و تحلیل مسیر, بررسی و فرضیه های تحقیق, مورد آزمون قرار گرفتند. نتایج تحقیق, حاکی از وجود رابطه مثبت و معنادار میان متغیرهای چهارگانه و اثربخشی رشته مدیریت است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضائیان، علی، دری، بهروز، طبرسا، غلامعلی، و آقایی، علی. (1393). تبیین راهبرد بازمهندسی اثربخشی رشته مدیریت در آموزش عالی. مطالعات مدیریت راهبردی، 5(20 )، 79-105. SID. https://sid.ir/paper/181704/fa

    Vancouver: کپی

    رضائیان علی، دری بهروز، طبرسا غلامعلی، آقایی علی. تبیین راهبرد بازمهندسی اثربخشی رشته مدیریت در آموزش عالی. مطالعات مدیریت راهبردی[Internet]. 1393؛5(20 ):79-105. Available from: https://sid.ir/paper/181704/fa

    IEEE: کپی

    علی رضائیان، بهروز دری، غلامعلی طبرسا، و علی آقایی، “تبیین راهبرد بازمهندسی اثربخشی رشته مدیریت در آموزش عالی،” مطالعات مدیریت راهبردی، vol. 5، no. 20 ، pp. 79–105، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/181704/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button