مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

859
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

707
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل محتوای استراتژی های تجاری و اثرات آن بر عملکرد سازمان ها

صفحات

 صفحه شروع 77 | صفحه پایان 96

چکیده

 هدف از مقاله حاضر بررسی نقش محتوای استراتژی در بهبود عملکرد سازمانی است. محتوای استراتژی از دو بعد تشکیل شده است. بعد نخست که موضع استراتژیک نامیده می شود روشی است که یک شرکت به شیوه ای آینده نگرانه, مدافع و یا واکنشگر درصحنه رقابت ظاهر می شود. بعد دوم اقدامات استراتژیک است که تاکید شرکت ها بر تمایز محصولات و خدمات, کاهش هزینه تولید و توزیع, تمرکز بر یک بخش از بازار و یا ترکیبی از اقدامات مذکور را نشان می دهد. داده های این پژوهش بر اساس 129 پرسشنامه برگشتی از مجموعه شرکت های تولیدی شرکت کننده در چهار همایش مرتبط با کسب و کار و تجارت, که توسط اتاق بازرگانی و معادن اصفهان, خانه صنعت و معدن و سازمان صنایع و معادن استان اصفهان در دو ماهه اول سال 1389 برگزار شد, گردآوری شده است. تحلیل داده های گردآوری شده نشان می دهد که محتوای استراتژی با عملکرد سازمان ها در رابطه است. به این معنا که رشد سهم بازار با موضع آینده نگر رابطه مستقیم و با موضع مدافع رابطه معکوس دارد. یافته های این پژوهش حاکی از آن است که در پیش گرفتن موضع واکنشگر باعث ضعف عملکرد در زمینه بازگشت سرمایه و سودآوری می شود. این یافته ها نشان می دهد شرکت هایی که کاهش هزینه و تمایز را به طور همزمان بکار می بندند به عملکرد کلی بهتری دست پیدا می کنند. همچنین شرکت هایی که استراتژی عدم تمرکز را بر می گزینند در مقایسه با شرکت هایی که استراتژی تمرکز را پی می گیرند از نظر رشد سهم بازار و عملکرد کلی در موقعیت بهتری قرار دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    لباف، حسن، زمانی قلعه میرزمانی، سمیه، و فتحی، سعید. (1391). تحلیل محتوای استراتژی های تجاری و اثرات آن بر عملکرد سازمان ها. مطالعات مدیریت راهبردی، 3(9 )، 77-96. SID. https://sid.ir/paper/181766/fa

    Vancouver: کپی

    لباف حسن، زمانی قلعه میرزمانی سمیه، فتحی سعید. تحلیل محتوای استراتژی های تجاری و اثرات آن بر عملکرد سازمان ها. مطالعات مدیریت راهبردی[Internet]. 1391؛3(9 ):77-96. Available from: https://sid.ir/paper/181766/fa

    IEEE: کپی

    حسن لباف، سمیه زمانی قلعه میرزمانی، و سعید فتحی، “تحلیل محتوای استراتژی های تجاری و اثرات آن بر عملکرد سازمان ها،” مطالعات مدیریت راهبردی، vol. 3، no. 9 ، pp. 77–96، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/181766/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button