Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    9
  • صفحات: 

    15-34
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    916
  • دانلود: 

    1047
چکیده: 

با وجود آنکه مفهوم هوش فرهنگی دارای اعتبار جهانی است، معیار سنجش هوش فرهنگی می تواند در هر بافتی متفاوت باشد. از این رو جنبه های مختلف هوش فرهنگی، که توانایی اداره موقعیت های متنوع فرهنگی را ارزیابی می کنند، باید متناسب با هر بافت فرهنگی خاص باشد. در این مقاله برای ارزیابی هوش فرهنگی، ابزار سنجشی متناسب با فرهنگ جامعه ایرانی تدوین شده است که آن را مقیاس ایرانی هوش فرهنگی می نامیم. همچنین رابطه ابعاد هوش فرهنگی با کارآفرینی استراتژیک نیز بررسی شده است. جامعه آماری تحقیق را آن دسته از مدیران و کارشناسان صنایع نفت، گاز و پتروشیمی تشکیل می دهند که سابقه حداقل سه سال تعاملات بین المللی فرهنگی و دو مسافرت خارج از کشور را داشته باشند، که نهایتاً 214 نفر به عنوان نمونه آماری تحقیق شناخته شدند. داده های بدست آمده با تحلیل عاملی مورد آزمون قرار گرفت. نتایج بیانگر این است که هوش فرهنگی مشتمل بر سه بعد ادارکی، ارتباطی و انطباقی می باشد. همچنین، نتایج تحقیق نشان می دهد که در جامعه ایران، متغیرهای جمعیت شناختی مانند جنسیت، سن، سطح تحصیلات و سابقه تعاملات فرهنگی، با برخی جنبه های هوش فرهنگی ارتباطی قوی دارند. در نهایت، نقش هوش فرهنگی به عنوان یکی از عوامل کلیدی موثر بر کارآفرینی استراتژیک شناسایی شد که این امر، بیانگر لزوم توجه به قابلیت های هوش فرهنگی در مدیران برای انجام فعالیت های کارآفرینانه در محیط های چندفرهنگی می باشد

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 916

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1047 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    9
  • صفحات: 

    35-53
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    777
  • دانلود: 

    654
چکیده: 

هدف مقاله، شناخت موقعیت یابی بنگاه ها بر اساس خلق تفاوت های فیزیکی، ادراکی و آمیخته بازاریابی است. جامعه آماری، شرکت نودر و نمونه آماری 86 نفر از بازاریابان و کارشناسان فروش آن است. ابزار جمع آوری داده ها، پرسشنامه ی تبیین متغیرهای مدل و روابط میان آن ها است که از طریق مصاحبه تکمیل گردید. برای آزمون فرضیه ها از معادلات ساختاری (SEM)، تحلیل مسیر و آزمون پارامتری (t و z) استفاده شده است. مطابق نتایچ تحقیق، ویژگی های فنی بر موقعیت یابی فیزیکی اثر گذار است؛ لذا شرکت می تواند با تقویت آن ویژگی ها به موقعیت برتر نایل آید، شرکت باید با تلاش در بهره گیری از تکنیک صرفه جویی های ناشی از مقیاس به بازمهندسی فرایندهای نقاشی، کیفیت و افزایش طول عمر محصولات بپردازد. همچنین نتایج نشان داد که معیارهای عینی بر موقعیت فیزیکی بنگاه تاثیر معنادار نداشته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 777

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 654 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    9
  • صفحات: 

    55-75
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1083
  • دانلود: 

    935
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه ی بین راهبردهای هوش سازمانی و کیفیت خدمات است. روش پژوهش از نوع توصیفی-همبستگی است و گردآوری داده ها با استفاده از دو پرسشنامه ی هوش سازمانی (مدل آلبرخت) و لیب کوال صورت گرفته است. جامعه ی پژوهش حاضر برای سنجش هوش سازمانی، مدیران و کتابداران دانشگاه علامه طباطبایی است که به علت محدودیت جامعه (62 نفر )، تمامی آن ها مورد بررسی قرار گرفتند. جامعه ی پژوهش برای سنجش کیفیت خدمات شامل آن دسته از دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیمسال اول سال تحصیلی 90-89 دانشگاه علامه طباطبایی است که عضو کتابخانه های این دانشگاه بودند. بر این اساس تعداد جامعه در این قسمت برابر با 6497 نفر است که از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای و براساس جدول مورگان، 361 دانشجو به عنوان نمونه آماری این قسمت تعیین شد. نتایج پژوهش نشان داد که هوش سازمانی کلی، کیفیت ارائه ی خدمات را پیش بینی می کند. همچنین از میان مولفه های هوش سازمانی، مولفه های چشم انداز استراتژیک، سرنوشت مشترک، میل به تغییر، اتحاد و توافق و کاربرد دانش رابطه ی معناداری با کیفیت ارائه ی خدمات دارند. همچنین مولفه روحیه و فشار عملکرد رابطه ی غیر معناداری با کیفیت ارائه ی خدمات دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1083

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 935 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    9
  • صفحات: 

    77-96
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    859
  • دانلود: 

    707
چکیده: 

هدف از مقاله حاضر بررسی نقش محتوای استراتژی در بهبود عملکرد سازمانی است. محتوای استراتژی از دو بعد تشکیل شده است. بعد نخست که موضع استراتژیک نامیده می شود روشی است که یک شرکت به شیوه ای آینده نگرانه، مدافع و یا واکنشگر درصحنه رقابت ظاهر می شود. بعد دوم اقدامات استراتژیک است که تاکید شرکت ها بر تمایز محصولات و خدمات، کاهش هزینه تولید و توزیع، تمرکز بر یک بخش از بازار و یا ترکیبی از اقدامات مذکور را نشان می دهد. داده های این پژوهش بر اساس 129 پرسشنامه برگشتی از مجموعه شرکت های تولیدی شرکت کننده در چهار همایش مرتبط با کسب و کار و تجارت، که توسط اتاق بازرگانی و معادن اصفهان، خانه صنعت و معدن و سازمان صنایع و معادن استان اصفهان در دو ماهه اول سال 1389 برگزار شد، گردآوری شده است. تحلیل داده های گردآوری شده نشان می دهد که محتوای استراتژی با عملکرد سازمان ها در رابطه است. به این معنا که رشد سهم بازار با موضع آینده نگر رابطه مستقیم و با موضع مدافع رابطه معکوس دارد. یافته های این پژوهش حاکی از آن است که در پیش گرفتن موضع واکنشگر باعث ضعف عملکرد در زمینه بازگشت سرمایه و سودآوری می شود. این یافته ها نشان می دهد شرکت هایی که کاهش هزینه و تمایز را به طور همزمان بکار می بندند به عملکرد کلی بهتری دست پیدا می کنند. همچنین شرکت هایی که استراتژی عدم تمرکز را بر می گزینند در مقایسه با شرکت هایی که استراتژی تمرکز را پی می گیرند از نظر رشد سهم بازار و عملکرد کلی در موقعیت بهتری قرار دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 859

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 707 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    9
  • صفحات: 

    97-114
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1206
  • دانلود: 

    1018
چکیده: 

مطالعه حاضر با هدف شناسایی نقش سبک های مدیریت تعارض سازمانی در اجرای موفقیت آمیز استراتژی های سازمانی در صنایع پوشاک استان کردستان انجام شده است. در این مطالعه برای سنجش سبک های مدیریت تعارض از سبک های پنجگانه سلوکم و همکاران (2007) استفاده شده است. برای این منظور 190 نفر از کارکنان 12 شرکت فعال در صنعت پوشاک به عنوان نمونه آماری به شیوه تصادفی ساده انتخاب شده است. مطالعه حاضر بر حسب هدف کاربردی و بر اساس شیوه گردآوری داده ها توصیفی از نوع همبستگی است و از ابزار پرسشنامه برای گردآوری داده های اولیه بهره گرفته شده است. روایی ابزار با استفاده از نظرات خبرگان و معادلات ساختاری و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ احراز گردیده است. نتایج حاصل از این مطالعه نشان می دهد اولاً سبک های غالب مدیران در صنعت پوشاک استان کردستان از نوع سازش و مصالحه است، ثانیاً اجرای اثربخش و موفقیت استراتژی های سازمانی به زعم مدیران آن ها در حد متوسط و اندکی بالاتر از آن می باشد. ثالثاً سبک های همکاری، مصالحه و سازش به ترتیب بیشترین اثرات مستقیم و غیر مستقیم بر اجرای اثربخش و موفقیت آمیز استراتژی های سازمانی داشته اند. از طرف دیگر سبک های رقابتی و اجتناب اثرات منفی مستقیم و غیرمستقیم بر اجرای موفقیت آمیز استراتژی های سازمانی به دنبال داشته اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1206

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1018 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    9
  • صفحات: 

    115-132
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    688
  • دانلود: 

    669
چکیده: 

تحقیق حاضر با هدف بررسی روابط بین متغیرهای قابلیت یادگیری بازار، قابلیت بازاریابی و نوآوری سازمانی با مزیت رقابتی پایدار انجام گرفته است. این تحقیق از حیث یافته های آن از نوع توسعه ای است، که با روش پیمایشی و روش همبستگی صورت پذیرفته است. جامعه آماری تحقیق، مدیران و کارشناسان مرتبط با بازاریابی و روابط با مشتریان بانک های شهر تهران (25 بانک دولتی و خصوصی) در حدود 135 نفر می باشد که به دلیل محدودیت جامعه، کل آن مورد بررسی قرار گرفت. در این تحقیق از آمار توصیفی برای تحلیل متغیرهای جمعیت شناختی و آمار استنباطی نظیر آزمون نرمال بودن، ضریب همبستگی اسپیرمن، آزمون کای اسکور، رگرسیون تک متغیره و چند متغیره و تحلیل مسیر، جهت تعیین ارتباط بین متغیرهای تحقیق استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داد که بین دو متغیر قابلیت یادگیری بازار و مزیت رقابتی پایدار رابطه معنا داری وجود دارد، اما در آزمون رگرسیون مشخص گردید که این متغیر تاثیر معنا داری بر مزیت رقابتی پایدار ندارد. نتایج همچنین نشان داده است که بین متغیرهای قابلیت بازاریابی و مزیت رقابتی پایدار، قابلیت یادگیری بازار و نوآوری سازمانی، قابلیت بازاریابی و نوآوری سازمانی، قابلیت یادگیری بازار و قابلیت بازاریابی، نوآوری سازمانی و مزیت رقابتی پایدار، رابطه معنا داری و رابطه خطی وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 688

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 669 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    9
  • صفحات: 

    133-155
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    755
  • دانلود: 

    1017
چکیده: 

هدف اصلی تحقیق، ارائه ساختاری چند بعدی جهت تبیین تاثیر استراتژی های نگهداری بر عملکرد کسب و کار در شرکت های کوچک و متوسط تولیدی می باشد. این تحقیقِ کاربردی به صورتی پیمایشی– همبستگی– علی و با کمک 95 مدیر در شرکت های تولیدی کوچک و متوسط صورت گرفته است. در این تحقیق از روش آلفای کرونباخ برای بررسی پایایی و از دو روش بررسی محتوا و سازه، برای بررسی روایی استفاده شده است. در تجزیه و تحلیل داده ها، از تحلیل عاملی تاییدی، همبستگی، آزمون همخطی و تحلیل مسیر استفاده شده است. جنبه نوآوری تحقیق را می توان ایجاد نگاهی جدید به رابطه استراتژی های نگهداری با عملکرد کسب و کار در شرکت های کوچک و متوسط تولیدی و انتخاب استراتژی مناسب نگهداری برای اینگونه شرکت ها دانست. در این تحقیق تاثیر انواع استراتژی های نگهداری بر عملکرد کسب و کار بررسی و روابط موجود در مدل معرفی شده به صورتی کمی، نه توصیفی، بیان شده است. مهمترین استراتژی از منظر مدیران شرکت ها، استراتژی پیشگویانه است. استراتژی مهم بعدی، استراتژی اصلاحی می باشد. استراتژی های نگهداری بهره ور جامع و برون سپاری به علت وجود هزینه های بالا و نبود سیستم های تولیدی پیشرفته و وسیع در این شرکت ها از اهمیت کمتری برخوردار بودند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 755

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1017 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button