Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

670
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

901
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل راهبردی کارکردهای مدیریت کیفیت جامع و رفتار مشتری

صفحات

 صفحه شروع 153 | صفحه پایان 172

چکیده

 مدیریت کیفیت جامع, فلسفه ای جامع و پیشرو در زمینه مدیریت است که با در نظر گرفتن کیفیت محصول/خدمت و کسب رضایت مشتری, قادر است سازمان ها را در جهت حفظ بازارهای فعلی و کسب بازارهای جدید, در عصر پرتنش و مملو از رقابت های فرامرزی حاضر, یاری کرده و بقاء آن ها را تضمین کند. همزمان و با توجه به رقابت های تنگاتنگ, تجربیات جدید و پیشرفت هایی که در صحنه بازار, کیفیت و نوآوری و مدیریت مطرح می شود, درک ما از TQM, ویژگی ها, خصوصیات, کارکردها و روابط آن, به طور مداوم در حال تغییر است و کارکردها, ویژگی ها و روابط جدیدی از آن مطرح شده و گستره ی تحت تأثیر آن, افزایش می یابد. پژوهش حاضر به بررسی تأثیر مدیریت کیفیت جامع بر رفتار مشتری از طریق نشانه های تولید, مالی, نوآوری و کیفیت, پرداخته و از لحاظ نوع, یک تحقیق توصیفی همبستگی و از نظر هدف, یک تحقیق کاربردی است. جامعه ی آماری این تحقیق, نمایندگی ها و مراکز خدمات بعد از فروش گروه بهمن بوده و اطلاعات از طریق پرسشنامه جمع آوری شده و جهت تجزیه وتحلیل و تحلیل مسیر, از نرم افزارهای SPSS22 و AMOS استفاده گردید. بررسی تحلیلی نتایج تحقیق, گویای این مطلب است که تأثیر مدیریت کیفیت جامع بر مشتری, از طریق نشانه های کیفیت و نوآوری, مثبت و در حد بالایی بوده و این تأثیر از طریق نشانه های تولید و مالی, مثبت و معنادار است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طالبی، داوود، دبیر، پرویز، و امامی، پرنیان. (1394). تحلیل راهبردی کارکردهای مدیریت کیفیت جامع و رفتار مشتری. مطالعات مدیریت راهبردی، 6(22 )، 153-172. SID. https://sid.ir/paper/181774/fa

    Vancouver: کپی

    طالبی داوود، دبیر پرویز، امامی پرنیان. تحلیل راهبردی کارکردهای مدیریت کیفیت جامع و رفتار مشتری. مطالعات مدیریت راهبردی[Internet]. 1394؛6(22 ):153-172. Available from: https://sid.ir/paper/181774/fa

    IEEE: کپی

    داوود طالبی، پرویز دبیر، و پرنیان امامی، “تحلیل راهبردی کارکردهای مدیریت کیفیت جامع و رفتار مشتری،” مطالعات مدیریت راهبردی، vol. 6، no. 22 ، pp. 153–172، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/181774/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا