مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

865
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

703
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

هوشیاری محیطی و کیفیت ارتباط در کسب و کار اسلامی و تاثیر آنها بر عملکرد شرکت

صفحات

 صفحه شروع 181 | صفحه پایان 209

چکیده

 پژوهش حاضر از نظر روش ترکیبی بوده و در سه مرحله انجام شده است. دو مرحله اول از نظر روش کیفی بوده و در آنها, با استراتژی تئوری داده بنیاد, مولفه ها و مفاهیم دو سازه «هوشیاری محیطی اسلامی» و «کیفیت ارتباط اسلامی» استخراج شده اند. در مرحله سوم, با استفاده از طرح شبه آزمایشی, تاثیراین دو مفهوم روی نگرش مشتریان مورد بررسی قرار گرفته است. طبق نتایج حاصل, برای سازه کیفیت ارتباط اسلامی سه مولفه ارتباط فروش, ارتباط عمومی, و ارتباط شخصی و برای سازه هوشیاری محیطی اسلامی دو مولفه هوشیاری محیطی طبیعی, و هوشیاری محیطی عمومی تعیین شدند. همچنین در ادامه, با تکنیک تحلیل توأمان سه سناریو از بین نه سناریوی محتمل انتخاب و بعنوان ابزار مداخله در طرح شبه تجربی و آزمون فرضیات تفاوتی مورد استفاده قرارگرفتند. نتایج آزمون فرضیات در مرحله آخر نشان می دهد که اولا, نگرش مشتری در شرکت های با هوشیاری محیطی اسلامی بالا, مثبت تر از نگرش مشتری در شرکت های بدون هوشیاری محیطی اسلامی است, ثانیا, نگرش مشتری در شرکت های با کیفیت ارتباط اسلامی بالا, مثبت تر از نگرش مشتری در شرکت های بدون کیفیت ارتباط اسلامی است, و ثالثا, مخاطبان بین این دو ابزار روابط عمومی تفاوتی قائل نشدند. شایان ذکر است که, مفهوم سازی هوشیاری محیطی و کیفیت ارتباط در سبک زندگی اسلامی,نوآوری این پژوهش محسوب می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عماری، حسین، وظیفه دوست، حسین، و نیکومرام، هاشم. (1397). هوشیاری محیطی و کیفیت ارتباط در کسب و کار اسلامی و تاثیر آنها بر عملکرد شرکت. مدیریت بهره وری (فراسوی مدیریت)، 11(44 )، 181-209. SID. https://sid.ir/paper/182032/fa

    Vancouver: کپی

    عماری حسین، وظیفه دوست حسین، نیکومرام هاشم. هوشیاری محیطی و کیفیت ارتباط در کسب و کار اسلامی و تاثیر آنها بر عملکرد شرکت. مدیریت بهره وری (فراسوی مدیریت)[Internet]. 1397؛11(44 ):181-209. Available from: https://sid.ir/paper/182032/fa

    IEEE: کپی

    حسین عماری، حسین وظیفه دوست، و هاشم نیکومرام، “هوشیاری محیطی و کیفیت ارتباط در کسب و کار اسلامی و تاثیر آنها بر عملکرد شرکت،” مدیریت بهره وری (فراسوی مدیریت)، vol. 11، no. 44 ، pp. 181–209، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/182032/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button