مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,314
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

413
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی میزان توجه به «سواد فناورانه» در آموزش و پرورش عمومی (پایه های9-1)

صفحات

 صفحه شروع 125 | صفحه پایان 154

چکیده

 این تحقیق با هدف تحلیل محتوای کتاب های درسی از نظر حضور عناصر سواد فناورانه و به روش تحلیل محتوا انجام شده است. جامعه آماری کلیه کتاب های دوره آموزش عمومی (پایه های 9-1) و نمونه گیری بر مبنای هدف بوده است. بر این مبنا, 24 کتاب درسی انتخاب و با استفاده از عناصر بیست گانه سواد فناوری محتوای آنها توسط دو معلم جداگانه کدگذاری و داده ها در جداول فراوانی توصیف و سپس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. بر اساس نتیجه این تحلیل, عناصر دانش فناوری برای درک ماهیت و اثرات فناوری در حدی بسیار ضعیف ارائه شده است. عناصر پرورش مهارت های فرایندی فناورانه در حد قابل قبول وجود داشت, اما این فرایندها در ماهیت با فعالیت هایی که ذاتا فناورانه خوانده می شوند, مانند طراحی و رفع نقص فاصله داشت. در زمینه های فناورانه نیز فناوری اطلاعات بیش از سه چهارم عناصر محتوایی را به خود اختصاص داده و سهم زمینه های دیگر اندک بود. بنابراین در مجموع می توان پتانسیل برنامه درسی ملی جدید را برای پرورش سواد فناورانه در همه ابعاد آن ناکافی و ضعیف توصیف نمود.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ادیب، یوسف، عزتی، محمدرضا، فتحی آذر، اسکندر، و محمودی، فیروز. (1395). ارزیابی میزان توجه به «سواد فناورانه» در آموزش و پرورش عمومی (پایه های9-1). آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، 9(35 )، 125-154. SID. https://sid.ir/paper/183341/fa

    Vancouver: کپی

    ادیب یوسف، عزتی محمدرضا، فتحی آذر اسکندر، محمودی فیروز. ارزیابی میزان توجه به «سواد فناورانه» در آموزش و پرورش عمومی (پایه های9-1). آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)[Internet]. 1395؛9(35 ):125-154. Available from: https://sid.ir/paper/183341/fa

    IEEE: کپی

    یوسف ادیب، محمدرضا عزتی، اسکندر فتحی آذر، و فیروز محمودی، “ارزیابی میزان توجه به «سواد فناورانه» در آموزش و پرورش عمومی (پایه های9-1)،” آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، vol. 9، no. 35 ، pp. 125–154، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/183341/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button