مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

566
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

234
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کاربست آموزش در دانشگاه فردوسی مشهد: شناسایی عوامل مربوط به ویژگی های فراگیر و فرایند آموزش

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 63

چکیده

 هدف مقاله حاضر شناسایی عواملی است که ذیل دو دسته «ویژگی های فراگیر» و «فرایند آموزش» بر کاربست آموزش ها در سازمان اثر می گذارند. یافته های این مقاله با استفاده از پژوهشی به دست آمد که با رویکرد کیفی و با روش مطالعه موردی انجام شد. میدان پژوهش دانشگاه فردوسی مشهد در سال 1393بود. برای جمع آوری داده ها, 34 نفر شامل 13 مدیر, 12 عضو هیات علمی و 9 نفر از کارکنان به عنوان نمونه در نظر گرفته شدند. ابزار پژوهش مصاحبه نیمه ساختار یافته بود. یافته ها نشان داد که عوامل موثر بر کاربست آموزش ها در سازمان, شامل 8 عامل مربوط به ویژگی های فراگیر قابلیت های فردی, پیوستگی دانش, پیش زمینه های عملی, اهرم های عملکردی, نظام دانشی شغل, محرک های رفتاری, توانمندی ادراک شده و احساس نیاز و 7 عامل مربوط به فرایند آموزش نیازسنجی آموزشی, مواد و منابع آموزش, نقش آموزشگر, برون داد موردنظر آموزش, رویکرد و خط مشی آموزش, زمان کلاس ها, پیوستگی تجارب یادگیری هستند. توجه به این عوامل می تواند سازمان ها را در تحقق هدف«کاربست آموزش» یا «انتقال آموخته ها به میدان عمل» که دغدغه همیشگی مدیران و یک شاخص اصلی برای سنجش اثربخشی آموزش است یاری نماید.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    لطفی، حمیده، آهنچیان، محمدرضا، و کرمی، مرتضی. (1395). کاربست آموزش در دانشگاه فردوسی مشهد: شناسایی عوامل مربوط به ویژگی های فراگیر و فرایند آموزش. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، 9(35 )، 37-63. SID. https://sid.ir/paper/183344/fa

    Vancouver: کپی

    لطفی حمیده، آهنچیان محمدرضا، کرمی مرتضی. کاربست آموزش در دانشگاه فردوسی مشهد: شناسایی عوامل مربوط به ویژگی های فراگیر و فرایند آموزش. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)[Internet]. 1395؛9(35 ):37-63. Available from: https://sid.ir/paper/183344/fa

    IEEE: کپی

    حمیده لطفی، محمدرضا آهنچیان، و مرتضی کرمی، “کاربست آموزش در دانشگاه فردوسی مشهد: شناسایی عوامل مربوط به ویژگی های فراگیر و فرایند آموزش،” آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، vol. 9، no. 35 ، pp. 37–63، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/183344/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button