مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,548
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,048
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه سبک های هویت دانش آموزان با رفتارهای قلدری، قربانی و دانش آموزان عادی

صفحات

 صفحه شروع 131 | صفحه پایان 145

کلیدواژه

سبک های هویت (اطلاعاتیQ2
اجتنابی/سردرگم)Q2

چکیده

 هدف پژوهش حاضر مقایسه سبک های هویت دانش آموزان قلدر, قربانی و عادی بود. طرح پژوهش حاضر از نوع طرح های علی-مقایسه ای می باشد. جامعه آماری پژوهش شامل دانش آموزان پسر دوره متوسطه بود که در سال تحصیلی 94- 93 در شهر تبریز مشغول به تحصیل بودند. نمونه آماری پژوهش را, 372 نفر از دانش آموزان مدارس پسرانه با میانگین سنی 16 سال تشکیل می دادند که به روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای و از طریق سرند کردن برگزیده شدند. برای انجام این پژوهش نمونه مد نظر از طریق انتخاب معلمان و تکمیل پرسشنامه قلدر- قربانی الویوس انتخاب و به وسیله پرسشنامه سبک های هویت برزونسکی مورد آزمون قرار گرفتند. برای تحلیل داده های جمع آوری شده از روش تحلیل واریانس چند متغیره استفاده شد. یافته های این پژوهش نشان داد که بین سبک های هویت دانش آموزان قلدر, قربانی و عادی تفاوت معنا دار وجود دارد, به طوری که دانش آموزان قلدر, دارای سبک هویت اجتنابی/ سردرگم و دانش آموزان قربانی دارای سبک های هویت هنجاری و اطلاعاتی و دانش آموزان عادی دارای سبک های هویت هنجاری هستند؛ از نظر تعهد هویت بین سه گروه تفاوت معنا داری مشاهده نشد. یافته های پژوهش حاضر تاثیر ویژگی های قلدری و قربانی را در سبک های هویت برجسته نمود؛ لذا این یافته ها می تواند, راهگشای تحقیقات بیشتر, در خصوص متغیرهای پژوهش, در آینده باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پورطالب، نرگس، و میرنسب، میرمحمود. (1395). مقایسه سبک های هویت دانش آموزان با رفتارهای قلدری, قربانی و دانش آموزان عادی. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، 9(36 )، 131-145. SID. https://sid.ir/paper/183429/fa

    Vancouver: کپی

    پورطالب نرگس، میرنسب میرمحمود. مقایسه سبک های هویت دانش آموزان با رفتارهای قلدری, قربانی و دانش آموزان عادی. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)[Internet]. 1395؛9(36 ):131-145. Available from: https://sid.ir/paper/183429/fa

    IEEE: کپی

    نرگس پورطالب، و میرمحمود میرنسب، “مقایسه سبک های هویت دانش آموزان با رفتارهای قلدری, قربانی و دانش آموزان عادی،” آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، vol. 9، no. 36 ، pp. 131–145، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/183429/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا