مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

997
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کاربرد گزینه «هیچ کدام از موارد بالا» در سوالات چندگزینه ای زبان انگلیسی

صفحات

 صفحه شروع 75 | صفحه پایان 92

چکیده

 این پژوهش, کاربرد گزینه «هیچ کدام از موارد بالا» را به عنوان یکی از گزینه های سوالات چندگزینه ای بررسی کرده است. هدف پژوهش, برآورد «تناسب», «ضریب دشواری», «ضریب تمییز» و عامل «حدس» در سوالاتی با این گزینه و تخمین پایایی کل آزمون بوده است. محققان این طرح, پنج متن از «آزمون کلیدی انگلیسی سال 2010» موسوم به کت را انتخاب و سوالات آن را در دو شکل موازی بازسازی کردند. آزمون اول, گزینه «هیچ کدام از موارد بالا» را نداشت؛ اما, آزمون دوم که دو هفته بعد برگزار شد, شامل این گزینه بود. هر دو آزمون, مشتمل بر سی و دو سوال بود و بر روی صد و چهل و دو دانش آموز سوم دبیرستان اجرا شد. نتایج آزمون ها - که با روش سه پارامتری نظریه «پرسش- پاسخ» (آی آر تی) بررسی شدند – نشان داد که سوالات دارای «هیچ کدام از موارد بالا» آسان تر بودند. این گزینه به تناسب و ضریب تمییز سوالات آسیب نزد. اما عامل حدس را افزایش داد. این, به نوبه خود می تواند پایایی و روایی آزمون را کاهش دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نجاتی، رضا، و مرادی، محمد. (1394). کاربرد گزینه «هیچ کدام از موارد بالا» در سوالات چندگزینه ای زبان انگلیسی. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، 8(29)، 75-92. SID. https://sid.ir/paper/183492/fa

    Vancouver: کپی

    نجاتی رضا، مرادی محمد. کاربرد گزینه «هیچ کدام از موارد بالا» در سوالات چندگزینه ای زبان انگلیسی. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)[Internet]. 1394؛8(29):75-92. Available from: https://sid.ir/paper/183492/fa

    IEEE: کپی

    رضا نجاتی، و محمد مرادی، “کاربرد گزینه «هیچ کدام از موارد بالا» در سوالات چندگزینه ای زبان انگلیسی،” آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، vol. 8، no. 29، pp. 75–92، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/183492/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button