مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,438
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,031
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی وضع موجود فضای فیزیکی و تجهیزات آموزشی متوسطه ی عمومی مدارس شهر تبریز با توجه به استانداردها و شاخص های برنامه توسعه کشوری در سال تحصیلی 90-1389

صفحات

 صفحه شروع 13 | صفحه پایان 25

چکیده

 پژوهش حاضر به منظور بررسی وضعیت فضای فیزیکی و تجهیزات (آموزشی و پرورشی) و مقایسه آنها با استانداردها و شاخص های برنامه توسعه کشوری در مدارس دولتی و غیردولتی متوسطه عمومی در شهر تبریز در سال تحصیلی 1390-1389 انجام شده است. روش تحقیق از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ نوع, توصیفی پیمایشی می باشد. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه مدارس عمومی دولتی و غیردولتی به همراه مدیران مدارس, 321 می باشد. حجم نمونه ی آماری شامل 114 مدرسه متوسطه به همراه مدیران و 20 کارشناس آموزش متوسطه می باشد که به صورت تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. برای سنجش وضعیت فضا و تجهیزات از پرسشنامه و استانداردهای سازمان نوسازی مدارس و شاخص های برنامه توسعه کشوری استفاده شده است. نتایج مستخرج از SPSS وضعیت فضاهای آموزشی و ساختمان مدارس از نظر موقعیت مکانی (دور بودن از آلودگی هوا, صوتی, کارخانجات, ...) در حالت مطلوب و تجهیزات آموزشی و پرورشی در سطح متوسط و فضاهای پرورشی نامطلوب می باشند. میانگین سرانه فضاهای آموزشی و پرورشی به جز فضاهای پرورشی پایین تر از میانگین سرانه استاندارد نوسازی مدارس هستند. کلیه مدارس متوسطه نظری شهر تبریز به شاخص اوّل برنامه توسعه کشوری (شاخص تراکم دانش آموزی) رسیده اند و در حالت مطلوب می باشند و در سایر شاخص ها با سند توسعه کشوری فاصله دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    حسینی نسب، سیدداوود، ادیب، یوسف، و عمرانی، لیلا. (1392). بررسی وضع موجود فضای فیزیکی و تجهیزات آموزشی متوسطه ‌ی عمومی مدارس شهر تبریز با توجه به استانداردها و شاخص ‌های برنامه توسعه کشوری در سال تحصیلی 90-1389. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، 6(21)، 13-25. SID. https://sid.ir/paper/183503/fa

    Vancouver: کپی

    حسینی نسب سیدداوود، ادیب یوسف، عمرانی لیلا. بررسی وضع موجود فضای فیزیکی و تجهیزات آموزشی متوسطه ‌ی عمومی مدارس شهر تبریز با توجه به استانداردها و شاخص ‌های برنامه توسعه کشوری در سال تحصیلی 90-1389. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)[Internet]. 1392؛6(21):13-25. Available from: https://sid.ir/paper/183503/fa

    IEEE: کپی

    سیدداوود حسینی نسب، یوسف ادیب، و لیلا عمرانی، “بررسی وضع موجود فضای فیزیکی و تجهیزات آموزشی متوسطه ‌ی عمومی مدارس شهر تبریز با توجه به استانداردها و شاخص ‌های برنامه توسعه کشوری در سال تحصیلی 90-1389،” آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، vol. 6، no. 21، pp. 13–25، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/183503/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button