مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,765
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,959
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی وضعیت فضای فیزیکی مدارس شهر اصفهان با توجه به استانداردهای سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 42

چکیده

فضای آموزشی مناسب, از عوامل مهم و موثر در بهبود و بالا بردن کیفیت آموزش و یادگیری است و یکی از مقوله های مهم در آموزش و پرورش به حساب می آید. بهبود فضاهای فیزیکی می تواند به یادگیری دانش آموز در حیطه شناختی, عاطفی و مهارتی کمک کند و انگیزه های او را بالا ببرد. در پژوهش حاضر, محقق وضعیت فیزیکی مدارس شهر اصفهان را در ارتباط با استانداردهای سازمان نوسازی و تجهیز مدارس مورد بررسی و ارزیابی قرار داده و مدلی بهینه برای فضاسازی آینده مدارس ارایه کرده است. این مدل با توجه به شرایط جدید و رویکردهای جدید علمی - فلسفی, نظیر دیدگاه جانسون و جانسون در اواخر قرن بیستم طراحی شده است. در این بررسی, تعداد 193 باب مدرسه از میان تمام مدارس شهر اصفهان به روش طبقه ای انتخاب شدند و با استفاده از چک لیست, اطلاعات مربوط به آن ها جمع آوری شد و مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که مدارس شهر اصفهان از نظر وضعیت کتابخانه, بهداشت, فضای باز, سالن اجتماعات و راهرو ها در سطح نسبتا مطلوب و از نظر کلاس های درس, آزمایشگاه و فضاهای اداری در وضعیت مطلوب قرار دارند. همچنین سرانه فضاهای اداری سه دوره تحصیلی, سرانه فضای پرورشی در مدارس راهنمایی و سرانه فضای باز در دبیرستان مطلوب ارزیابی شد. البته فضاهای دیگر از میانگین سرانه استاندارد فاصله داشته, در وضعیت مطلوب قرار ندارند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بختیارنصرآبادی، حسنعلی. (1385). بررسی وضعیت فضای فیزیکی مدارس شهر اصفهان با توجه به استانداردهای سازمان نوسازی, توسعه و تجهیز مدارس. دانشور رفتار، 13(21 ( ویژه مقالات علوم تربیتی7))، 33-42. SID. https://sid.ir/paper/46435/fa

    Vancouver: کپی

    بختیارنصرآبادی حسنعلی. بررسی وضعیت فضای فیزیکی مدارس شهر اصفهان با توجه به استانداردهای سازمان نوسازی, توسعه و تجهیز مدارس. دانشور رفتار[Internet]. 1385؛13(21 ( ویژه مقالات علوم تربیتی7)):33-42. Available from: https://sid.ir/paper/46435/fa

    IEEE: کپی

    حسنعلی بختیارنصرآبادی، “بررسی وضعیت فضای فیزیکی مدارس شهر اصفهان با توجه به استانداردهای سازمان نوسازی, توسعه و تجهیز مدارس،” دانشور رفتار، vol. 13، no. 21 ( ویژه مقالات علوم تربیتی7)، pp. 33–42، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/46435/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا