مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,210
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

702
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

چگونگی برنامه درسی دوره متوسطه به لحاظ پرداختن به مولفه های فردی و گروهی خلاقیت دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 83 | صفحه پایان 110

چکیده

 هدف از این پژوهش بررسی برنامه درسی دوره متوسطه به لحاظ پرداختن شدن به مولفه های فردی و گروهی خلاقیت از دیدگاه متخصصان و کارشناسان برنامه ریزی درسی بوده است. پژوهش حاضر, پژوهشی زمینه ای می باشد که جامعه آماری آن, را کلیه متخصصان و کارشناسان برنامه درسی به تعداد 104 نفر تشکیل می دهد که با توجه به محدود بودن جامعه آماری کل جامعه به عنوان نمونه انتخاب گردید. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته بوده است که پس از تعیین روایی و پایایی مورد استفاده قرار گرفت. در تجزیه و تحلیل داده ها, با استفاده از نرم افزارSpss , در بخش آمار توصیفی از جداول, فراوانی و در بخش آمار استنباطی جهت تحلیل داده ها در بخش اول پرسشنامه از آزمون های تساوی میانگین, آزمون لوین, F و دانکن استفاده می شود و برای بخش دوم پرسشنامه از آزمون t برای یک نمونه استفاده شده است.یافته های پژوهش حاکیست کاربرد رویکردهای و جهت گیری های خلاق (توسعه فرآیندهای شناختی, دانش آموز مداری, انسان اجتماعی و انسان گرایی) در برنامه درسی دوره متوسطه گرایش به سمت "نامطلوب و پایین" دارد. همچنین میزان پرداخته شدن به مولفه های خلاقیت از عناصر مختلف فردی, گروهی گرایش به سمت "پایین" دارد؛ اما میزان کاربرد رویکردها و جهت گیری های معنویت گرایی, موضوع مداری گرایش به سمت بالا دارد و رویکردها و جهت گیری های همچون انتقال میراث فرهنگی و صلاحیت مداری گرایش به سمت متوسط و پایین دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    افضل خانی، مریم، و نوه ابراهیم، عبدالرحیم. (1389). چگونگی برنامه درسی دوره متوسطه به لحاظ پرداختن به مولفه های فردی و گروهی خلاقیت دانشجویان. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، 3(10)، 83-110. SID. https://sid.ir/paper/183533/fa

    Vancouver: کپی

    افضل خانی مریم، نوه ابراهیم عبدالرحیم. چگونگی برنامه درسی دوره متوسطه به لحاظ پرداختن به مولفه های فردی و گروهی خلاقیت دانشجویان. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)[Internet]. 1389؛3(10):83-110. Available from: https://sid.ir/paper/183533/fa

    IEEE: کپی

    مریم افضل خانی، و عبدالرحیم نوه ابراهیم، “چگونگی برنامه درسی دوره متوسطه به لحاظ پرداختن به مولفه های فردی و گروهی خلاقیت دانشجویان،” آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، vol. 3، no. 10، pp. 83–110، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/183533/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button