مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,266
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

هوش هیجانی و ارتباط آن با اضطراب دانشجویان زبان انگلیسی

صفحات

 صفحه شروع 147 | صفحه پایان 165

چکیده

 پژوهش های فراوانی پیرامون اضطراب در کلاس های زبان انگلیسی و نیز در مورد هوش هیجانی افراد در موقعیت های مختلف به انجام رسیده است. هدف اصلی این تحقیق, بررسی این موضوع بود که آیا ارتباط خاصی بین مهارت های هوش هیجانی (مانند مهارت های بین فردی, درون فردی و مدیریت استرس) و میزان اضطراب زبان آموزان ایرانی وجود دارد یا نه. افراد مورد تحقیق شامل 152 نفر از دانشجویان دختر و پسر زبان انگلیسی (ترم اول و دوم) از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز بودند که بصورت اتفاقی انتخاب شدند. به منظور تعیین سطح اضطراب در کلاس های زبان و مهارت های هوش هیجانی, محقق دو پرسشنامه آزمون اضطراب کلاس زبان (حورویتز Horwitz) و آزمون هوش هیجانی (بارن Bar-on) را بکار برد. بر اساس یافته های این پژوهش, بطور کلی بین اضطراب یادگیری زبان و مهارت های هوش هیجانی, ارتباط معنی دار وجود دارد. مطابق نتایج این تحقیق, همبستگی منفی میان اضطراب و تمامی زیر مهارت های انتخابی هوش هیجانی (به غیر از روابط بین شخصی) وجود دارد. این تحقیق نشان داد که تفاوت نمرات میانگین اضطراب بین دانشجویان دختر و پسر معنی دار نمی باشد. همچنین بر اساس یافته های این پژوهش, تفاوت نمرات میانگین هوش هیجانی در میان دانشجویان دختر و پسر به جز مهارت های مدیریت استرس, خود شکوفایی و تحمل استرس که در آنها تفاوت معنی دار بوده است در سایر موارد معنی دار نمی باشد. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد, لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید. لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آهنگری، سعیده، و تقی زاده، افشین. (1391). هوش هیجانی و ارتباط آن با اضطراب دانشجویان زبان انگلیسی. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، 5(17)، 147-165. SID. https://sid.ir/paper/183536/fa

    Vancouver: کپی

    آهنگری سعیده، تقی زاده افشین. هوش هیجانی و ارتباط آن با اضطراب دانشجویان زبان انگلیسی. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)[Internet]. 1391؛5(17):147-165. Available from: https://sid.ir/paper/183536/fa

    IEEE: کپی

    سعیده آهنگری، و افشین تقی زاده، “هوش هیجانی و ارتباط آن با اضطراب دانشجویان زبان انگلیسی،” آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، vol. 5، no. 17، pp. 147–165، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/183536/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button